Volkswagen verovert Sub-Saharaanse Afrikaanse markt

Volkswagen verovert Sub-Saharaanse Afrikaanse markt

 

Volkswagen zet zijn groeistrategie verder door te regionaliseren. Na Noord-Amerika, Zuid-Amerika en China is de Afrikaanse Sub-Sahara de volgende logische etappe in deze expansie.

Sub-Saharaans Afrika wordt daarom de vierde belangrijke regio voor het merk Volkswagen. Thomas Schäfer, directeur voor de Volkswagen Group Africa, is verantwoordelijk om het netwerk in deze regio - met 49 staten en 920 miljoen inwoners – uit te bouwen.

Volgens Schäfer “biedt Afrika een enorm potentieel om antwoorden te bieden op de mobiliteitsbehoefte van de plaatselijke middenklasse.” Daarom heeft Volkswagen reeds drie fabrieken in deze regio. De Duitse constructeur bouwt al sinds 1951 auto’s in Zuid-Afrika. Daarbij komen ook nog de assemblagesites van Nigeria (opgestart in 2015) en die van Kenia (sinds december 2016).

Volkswagen wil tegen het eind van dit jaar (2017) ook een geïntegreerd mobiliteitsconcept opstarten in Rwanda. Het gaat om mobiliteitsoplossingen zoals autodelen (car-sharing) of een vervoerservice voor personen (ride-hailing). Om de marktvraag voor dit type voertuigen te beantwoorden, staat een nieuwe productiesite in Kigali (de Rwandese hoofdstad) op het programma.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy