Volkswagen start met de uitbreiding van de fabriek in de VS voor de productie van elektrische auto’s

Volkswagen start met de uitbreiding van de fabriek in de VS voor de productie van elektrische auto’s

  • Volkswagen investeert 800 miljoen Amerikaanse dollar in de uitbreiding van de fabriek in Chattanooga
  • Hier worden 1.000 nieuwe banen gecreëerd
  • Productie start in 2022 met de SUV van de ID.-familie
  • Daarnaast moet er een nieuwe montage-installatie voor batterijsystemen komen
Vertaling

 

Volkswagen of America is begonnen met de bouw van zijn montagelijn voor zuiver elektrische voertuigen op basis van het modulaire platform voor elektrische aandrijving (MEB). De huidige fabriek in Chattanooga wordt vanaf 2022 de Volkswagen-productiesite voor elektrische voertuigen in Noord-Amerika. Daarnaast moet er in Chattanooga ook een montagelijn voor batterijsystemen worden gebouwd.

 

“Dit is een belangrijk moment voor het bedrijf”, aldus Scott Keogh, President en CEO van Volkswagen Group of America. “De uitbreiding van de lokale productie legt de basis voor duurzame groei in de VS. Elektrische auto’s vormen de toekomst van de mobiliteit en Volkswagen zal ze voor miljoenen mensen bouwen.” In de Volkswagen-fabriek in Zwickau rollen de eerste ID.3’s al van de band. In 2020 zal de productie van ID.-modellen starten op de Chinese productiesites van Anting en Foshan. Tot 2022 worden in acht vestigingen op drie continenten MEB-voertuigen gebouwd. De vestiging in Chattanooga zal in de toekomst het productiecentrum van elektrische voertuigen in Noord-Amerika worden.

Door investeringen in de Chattanooga-fabriek ter waarde van 800 miljoen Amerikaanse dollar zullen bij Volkswagen zo’n 1.000 banen worden gecreëerd. In 2022 moet in Chattanooga de productie van een SUV uit de ID.-familie starten.

De productiesite wordt alles bij elkaar 52.400 m2 groter. Daarnaast komt er in Chattanooga ook een montagelijn voor batterijsystemen.

Volkswagen bouwt op dit moment in Chattanooga de SUV Atlas en de Noord-Amerikaanse variant van de Passat berline.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy