Volkswagen presents livery of the Polo GTI R5.

Volkswagen presents livery of the Polo GTI R5.

The Volkswagen Polo GTI R5 has a new look. The final livery for the 200-kW (272-PS) rally car is a reinterpretation of the spectacular optics that were also realised in the Golf GTI TCR touring car. “The Polo GTI R5 looks really exciting,” said Volkswagen Motorsport Director Sven Smeets, about the four-wheel drive car for rally customers. As of November, the first cars will be delivered and will compete in international and national rally championships in the future.  

Nico Mühr, Exterior Design Volkswagen, describes the philosophy behind the dynamic look of the Polo GTI R5, which, as is typical in racing, was applied as a film: “We purposely used many of the design elements from the production vehicles of the GTI family for the Polo GTI R5. In addition to the typical colours of red, white, black and the distinctive line on the front grill, it is the GTI icons with their honeycomb structure in particular that give the rally Polo its distinctive look. Ultimately, the Polo GTI R5, despite its extreme rally look, remains clearly identifiable as – no doubt the fastest – member of the Polo family.”

 

20 months of development, 10,000 test kilometres

The bonnet conceals a 1.6-litre turbo engine with direct injection, which enables the four-door car weighing just under 1,230 kilos to accelerate from 0 to 100 km/h in 4.1 seconds. The new rally Polo has a development period of 20 months behind it and has completed test drives of over 10,000 kilometres in all manner of climatic conditions. This diligence is due in part to the regulations. “Only minimal technical modifications are allowed to be made to an R5 during the specified motorsport lifetime of five years,” explained Gerard Jan de Jongh, Technical Project Lead Polo GTI R5. “This is why we prepared ourselves as well and thoroughly as possible.”

A propos de Volkswagen Belgium

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Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

  • D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.
  • Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.



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