Volkswagen presents livery of the Polo GTI R5.

Volkswagen presents livery of the Polo GTI R5.

The Volkswagen Polo GTI R5 has a new look. The final livery for the 200-kW (272-PS) rally car is a reinterpretation of the spectacular optics that were also realised in the Golf GTI TCR touring car. “The Polo GTI R5 looks really exciting,” said Volkswagen Motorsport Director Sven Smeets, about the four-wheel drive car for rally customers. As of November, the first cars will be delivered and will compete in international and national rally championships in the future.  

Nico Mühr, Exterior Design Volkswagen, describes the philosophy behind the dynamic look of the Polo GTI R5, which, as is typical in racing, was applied as a film: “We purposely used many of the design elements from the production vehicles of the GTI family for the Polo GTI R5. In addition to the typical colours of red, white, black and the distinctive line on the front grill, it is the GTI icons with their honeycomb structure in particular that give the rally Polo its distinctive look. Ultimately, the Polo GTI R5, despite its extreme rally look, remains clearly identifiable as – no doubt the fastest – member of the Polo family.”

 

20 months of development, 10,000 test kilometres

The bonnet conceals a 1.6-litre turbo engine with direct injection, which enables the four-door car weighing just under 1,230 kilos to accelerate from 0 to 100 km/h in 4.1 seconds. The new rally Polo has a development period of 20 months behind it and has completed test drives of over 10,000 kilometres in all manner of climatic conditions. This diligence is due in part to the regulations. “Only minimal technical modifications are allowed to be made to an R5 during the specified motorsport lifetime of five years,” explained Gerard Jan de Jongh, Technical Project Lead Polo GTI R5. “This is why we prepared ourselves as well and thoroughly as possible.”

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy