Volkswagen keert terug op de Iraanse markt

 

Vanaf de maand augustus start Volkswagen met de commercialisering van de Tiguan en de Passat op de Iraanse markt. Een terugkeer van het merk Volkswagen na een afwezigheid van 17 jaar, waarmee het zijn potentiële wereldmarkt kan vergroten.

De Volkswagen Tiguan en Passat worden op de Iraanse markt gecommercialiseerd via de firma Mammut Khodro, die al instaat voor de invoer van het vrachtwagenmerk Scania in het land. De Mammut Group is één van de grootste private werkgevers in Iran en is actief in het hele Midden-Oosten in sectoren als de bouw, telecommunicatie, logistiek, IT, financiële diensten en natuurlijk automobiel. In een eerste  fase zal de distributie gaan via acht concessiehouders in de buurt van Teheran.

 

De Tiguan en de Passat staan voor de continuïteit van een lange lijst in Iran verkochte Volkswagen-voertuigen. Vanaf de jaren ’50 werd de Kever er verkocht, gevolgd door de Combi en de familiale stadsauto Gol. “Wij zijn blij om onze laatste modellen met een Premium-uitrusting aan onze Iraanse klanten te kunnen aanbieden”, onderstreepte Anders Sundt Jensen, projectleider voor de Iraanse markt. Volgens de regering kunnen op korte en middellange termijn jaarlijks 3 miljoen nieuwe voertuigen in het land worden ingeschreven.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy