Volkswagen is today unveiling the Tarok Concept to the world at the São Paulo International Motor Show (6 to 18 November)

Volkswagen is today unveiling the Tarok Concept to the world at the São Paulo International Motor Show (6 to 18 November)

The all-wheel drive all-rounder combines the progressive features of the latest generation of digitally networked SUVs with the versatility of a cleverly designed five-metre pick-up. Its innovative new features include a large variable loading area, which can be extended thanks to the folding rear panel in the spacious four-door double cab. As with the technical layout, the Tarok Concept has been designed from scratch down to the very last millimetre.

 

Volkswagen has succeeded in merging the practical advantages of the Tarok Concept with a lifestyle-oriented design. Klaus Bischoff, Head Designer at the Volkswagen brand, explains: “With its striking Targa-inspired roof bar, charismatic front end, three-dimensional LED lighting strip in the rear, and powerful yet stylish side panels, the Tarok Concept’s expressive design makes it the first pick-up to combine the stylistic elements of an urban SUV with an authentic off-road design.” Bischoff continues: “The Tarok’s DNA adds an exhilarating dynamic to the segment.”

One important design feature in the five-seater Tarok Concept is its variable loading area concept. The floor space can be extended by opening the tailgate or using the brand new mechanism that allows the bottom of the passenger cab rear panel to be folded down. As a result, drivers can also use the back of the cab to transport extra-long items. Analogous to this variability, the maximum load is correspondingly high at around one tonne.

The interior indicates a new way forward for Volkswagen in the pick-up segment, with its primarily digital design. Eye-catching elements include a colour-keyed crossbar in Cypress Metallic that stretches across the entire dash panel. This crossbar surrounds a glass-covered Infotainment system, digital air conditioning controls and a Digital Cockpit, which together form the main cockpit elements with all displays and controls on a single visual and operational axis.

The Tarok Concept is powered by a 1.4-litre 110 kW / 150 PS four-cylinder TSI engine, which can be driven in Brazil as a TotalFlex Fuel Unit both with pure ethanol (E100) as well as a gasoline-ethanol blend (E22). The TSI engine in the Tarok Concept is also combined with a 6-speed automatic gearbox and permanent 4MOTION all-wheel drive.

It is certain that Volkswagen will soon be offering a series version of the Tarok Concept on the market in Brazil, with barely any changes. The avant-garde pick-up also has the potential to boost Volkswagen’s model range in other global markets. The future series model will start out with a 2.0-litre turbo diesel direct injection (TDI) TSI engine that also delivers 110 kW / 150 PS

A propos de Volkswagen Belgium

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Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

  • D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.
  • Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.



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