Volkswagen versterkt zijn aanwezigheid in de VS met een Atlas met 5 zitplaatsen (vertaling)

Volkswagen versterkt zijn aanwezigheid in de VS met een Atlas met 5 zitplaatsen (vertaling)

Na de succesvolle lancering van de Atlas SUV, verstevigt Volkswagen zijn aanwezigheid op de Noord-Amerikaanse markt door een vijfzitterversie te onthullen van zijn grote SUV. Dit concept staat dicht bij de toekomstige productieversie en zal worden voorgesteld op het aanstaande salon van New York.

Dit volledig nieuwe model werd ontworpen en ontwikkeld in de Verenigde Staten op basis van de Atlas SUV die in 2017 werd gelanceerd. Van dit model werden reeds meer dan 36.000 exemplaren verkocht, waarmee al een grote stap werd gezet om het lokale aandeel SUV’s in de Volkswagen-productmix boven de 50% te brengen op deze markt.

 

Net als de Atlas werd de nieuwe SUV op het MQB-platform gebouwd. Hij onderscheidt zich door een dynamische achterpartij en een daklijn geïnspireerd op sportieve coupés. Hij zal gebouwd worden in de Amerikaanse fabriek van Chattanooga (Tennessee), naast de versie met 7 plaatsen. De conceptversie, die op de New York International Auto Show zal worden onthuld, toont de mogelijkheden voor toekomstige varianten op basis van dit model.

 

Dit nieuwe model kadert in de Volkswagen-strategie TRANSFORM 2025+. Dit plan voorziet onder meer een uitbreiding van het SUV-aanbod als groeimotor en het is een manier om te voldoen aan de groeiende vraag naar dit koetswerktype. In totaal zal Volkswagen vanaf 2020 wereldwijd 19 SUV-modellen aanbieden: van een kleine SUV op Polo-formaat tot de grote Atlas.

 

Volkswagen zal ongeveer 340 miljoen dollar investeren in de lancering van producten, bovenop de 900 miljoen dollar die reeds geïnvesteerd werd in de uitbreiding van de fabriek van Chattanooga. De Atlas met 5 plaatsen zal het derde model zijn dat ter plaatse wordt geproduceerd, na de Passat (sinds 2011) en de Atlas met 7 zitplaatsen (sinds 2017).

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy