Volkswagen Group secures lithium supplies

Volkswagen Group secures lithium supplies

  • Volkswagen Group and Chinese manufacturer Ganfeng sign memorandum of understanding for long-term lithium supplies
  • Group Board Member for Procurement, Dr. Sommer: “Crucial strategic significance for implementing Volkswagen’s electric offensive”

Wolfsburg, April 5, 2019. The Volkswagen Group and Ganfeng Lithium Co., Ltd. registered in Jiangxi (China) have signed a memorandum of understanding on long-term lithium supplies for battery cells. Under the agreement, Ganfeng will supply lithium to the Volkswagen Group and its suppliers for the next ten years. Volkswagen is thus already securing a significant share of its lithium requirement for batteries.

 

Dr. Stefan Sommer, Group Board Member for Components and Procurement at Volkswagen Aktiengesellschaft, said: “Over the next ten years the Volkswagen Group will be launching 70-plus new pure electric vehicles. That means approximately a quarter of the vehicles we deliver in 2025 will be powered by electricity. Consequently, there will be a rapid increase in our raw material demand for cell production in the coming years. We must make sure we cover this demand at an early stage. Long-term agreements like the one for lithium, a key raw material, that we have just concluded with Ganfeng are therefore of crucial strategic significance for implementing our electric offensive.”

The rapid increase in vehicle electrification in the automotive industry will have a major impact on global raw material markets. The global lithium demand is expected to more than double by 2023. In light of this, the agreement with Ganfeng is an important milestone in supply security for the Volkswagen Group.

Michael Bäcker, Head of Corporate Purchasing e-Mobility at Volkswagen Aktiengesellschaft, explained: “With Ganfeng as a strategic partner we are creating a secure basis for planning capacities and costs. The strategic collaboration is the result of an extensive market analysis executed by Volkswagen’s e-Raw Material Team. This specialized team is focusing on building close relationships with the raw material industry. Together with selected strategic partners, Volkswagen is identifying and establishing common synergies along the HV-battery value chain. During this process we consider a sustainable value chain as equally important to securing material capacities and competitive pricing structures.”

In addition to the arrangements on lithium supplies, Volkswagen and Ganfeng also agreed to cooperate on future topics such as battery recycling and solid-state batteries.

About Ganfeng Lithium Co., Ltd. (GFL)
GFL is the world’s leading lithium compounds and metal manufacturer and dually listed on Chinese A share in 2010 and Hong Kong H share in 2018. GFL offers five major categories of more than 40 lithium compounds and metals products.

More at: https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/04/lithium-the-irreplaceable-element-of-the-electric-era.html

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy