Volkswagen Group delivers 5.2 million vehicles in first half of year

Volkswagen Group delivers 5.2 million vehicles in first half of year

 

  • 920,700 Group vehicles delivered in June – a rise of 4.2 percent
  • Fred Kappler, Head of Group Sales: “June was very strong month for the Group and all brands improved deliveries.”
  • Deliveries in the first half of the year up by 0.8 percent

Wolfsburg, July 19, 2017 – Up to the end of June, the Volkswagen Group handed almost 5.2 million vehicles over to its customers. This corresponds to a rise of 0.8 percent compared with the previous year. In the month of June, new vehicle
deliveries rose by 4.2 percent to 920,700. “June was a very strong month for the Group and all brands improved deliveries compared with the previous year,” said Fred Kappler, Head of Group Sales of Volkswagen Aktiengesellschaft. “Stable growth in core regions gives us reason to look forward with confidence to the second half of the year,” Kappler added.

In Europe, deliveries by the Group continued to grow. In June, 411,700 (+3.1 percent) vehicles were handed over to customers. Growth of 3.5 percent in deliveries was recorded in the first half of the year. Strong impetus for growth continues to come especially from Central and Eastern Europe, where deliveries in June were 13.2 percent higher than in the previous year, at 67,000 new vehicles. This growth was driven by Russia (+14.8 percent), the Czech Republic and
Poland. While deliveries in the West European core markets also rose (+1.4 percent), there was a fall of 2.3 percent in the home market Germany in June, although this was less than the fall in the passenger car market as a whole.

In the North American region, the Group recorded significant growth (+9.1 percent) in June, with 83,900 new vehicles handed over to customers. Especially Canada and the USA (+9.8 percent) provided the main impetus for this development. Since the beginning of the year, 461,400 Group vehicles have been handed over to customers in North America, corresponding to a rise of 3.9 percent. The upward trend in the South America region continues. In the first half, double digit growth of 11.4 percent was achieved, with 248,300 Group models. Of these vehicles, 43,700 (+21.7 percent) were delivered in June; growth in deliveries was also recorded as a result of the positive development in Brazil (+12.4 percent).

The Asia-Pacific region reported almost 2 million vehicles handed over in the first half of the year (-2.7 percent). These included 347,000 units (+4.1 percent) delivered in June. In China, 315,300 vehicles were handed over to customers in June, corresponding to a rise of 5.2 percent compared with the previous year. However, the figures for the first half were impaired by theweak first quarter. In the first six months of the year, the Group handed more than 1.8 million vehicles (-1.9 percent) over to customers in China.

 

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Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement les activités suivantes :

  • D'Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules de marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. La société a une part de marché d’environ 22 % et 1,2 million de véhicules en circulation. Le modèle économique de D'Ieteren Auto est en train d'évoluer pour offrir des solutions de mobilité plus fluides, plus accessibles et plus durables afin d'améliorer la vie des citoyens au quotidien. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,6 milliards d’euros et 119,0 millions d’euros en 2019.
  • Belron (54,85% des droits de vote) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 39 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des assureurs. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 4,2 milliards d’euros et 400,5 millions d’euros en 2019.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 100 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 163,9 millions d’euros et 18,6 millions d’euros en 2019.
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