Volkswagen Group delivers 5.2 million vehicles in first half of year

Volkswagen Group delivers 5.2 million vehicles in first half of year

 

  • 920,700 Group vehicles delivered in June – a rise of 4.2 percent
  • Fred Kappler, Head of Group Sales: “June was very strong month for the Group and all brands improved deliveries.”
  • Deliveries in the first half of the year up by 0.8 percent

Wolfsburg, July 19, 2017 – Up to the end of June, the Volkswagen Group handed almost 5.2 million vehicles over to its customers. This corresponds to a rise of 0.8 percent compared with the previous year. In the month of June, new vehicle
deliveries rose by 4.2 percent to 920,700. “June was a very strong month for the Group and all brands improved deliveries compared with the previous year,” said Fred Kappler, Head of Group Sales of Volkswagen Aktiengesellschaft. “Stable growth in core regions gives us reason to look forward with confidence to the second half of the year,” Kappler added.

In Europe, deliveries by the Group continued to grow. In June, 411,700 (+3.1 percent) vehicles were handed over to customers. Growth of 3.5 percent in deliveries was recorded in the first half of the year. Strong impetus for growth continues to come especially from Central and Eastern Europe, where deliveries in June were 13.2 percent higher than in the previous year, at 67,000 new vehicles. This growth was driven by Russia (+14.8 percent), the Czech Republic and
Poland. While deliveries in the West European core markets also rose (+1.4 percent), there was a fall of 2.3 percent in the home market Germany in June, although this was less than the fall in the passenger car market as a whole.

In the North American region, the Group recorded significant growth (+9.1 percent) in June, with 83,900 new vehicles handed over to customers. Especially Canada and the USA (+9.8 percent) provided the main impetus for this development. Since the beginning of the year, 461,400 Group vehicles have been handed over to customers in North America, corresponding to a rise of 3.9 percent. The upward trend in the South America region continues. In the first half, double digit growth of 11.4 percent was achieved, with 248,300 Group models. Of these vehicles, 43,700 (+21.7 percent) were delivered in June; growth in deliveries was also recorded as a result of the positive development in Brazil (+12.4 percent).

The Asia-Pacific region reported almost 2 million vehicles handed over in the first half of the year (-2.7 percent). These included 347,000 units (+4.1 percent) delivered in June. In China, 315,300 vehicles were handed over to customers in June, corresponding to a rise of 5.2 percent compared with the previous year. However, the figures for the first half were impaired by theweak first quarter. In the first six months of the year, the Group handed more than 1.8 million vehicles (-1.9 percent) over to customers in China.

 

Deliveries figures by market and by brands > download press release hereby

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy