Volkswagen crowned world rally champions for third time

Volkswagen crowned world rally champions for third time

 

Wolfsburg, 13 September 2015 Successful title defence: Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) and the Volkswagen Polo R WRC were crowned world champions* on the back of an extraordinary triumph at the Rally Australia. For the third time in a row, all the titles in the FIA World Rally Championship (WRC) go to Wolfsburg. And they do so after another record-breaking performance: a one-two at the Rally Australia, the tenth of 13 WRC rounds on four continents, saw the manufacturer crowned champion in the Drivers, Co-Drivers and Manufacturers competitions just three quarters of the way into the season earlier than any manufacturer before them in the history of the World Rally Championship.

 

Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) finished runner-up and Andreas Mikkelsen/Ola Fløene fourth to complete a dream result for Volkswagen Down Under. They currently lie second and third overall with three rallies remaining.

Victory Down Under was the Polo R WRCs ninth win in ten rallies so far in 2015. As such, the World Rally Car from Wolfsburg remains the most successful model in WRC history: since Volkswagen returned to the pinnacle of rallying in January 2013, 31 of 36 victories have gone to the Polo R WRC, with the car claiming a total of 62 podium finishes. The 318-hp four-wheel drive powerhouse has contested 668 special stages so far, winning a remarkable 467. A win ration that is second to none.

The titles in the Drivers, Co-Drivers and Manufacturers Championships earn Volkswagen World Championship titles number seven, eight and nine within the space of just three years. The manufacturer remains unbeaten with the Polo R WRC at the pinnacle of rallying, which is the most famous motorsport world championship outside of Formula One. The World Rally Championship is regarded as the greatest challenge in motor racing, from both a driving and technical point of view: the 13 events that make up the season are held on four continents, on gravel, asphalt, ice and snow, and in temperatures ranging from minus 20 to plus 40 degrees Celsius.

The final quarter of the FIA World Rally Championship (WRC) kicks off with the Rally France (01.10.04.10.2015), which is followed by the Rally Spain (22.10.25.10.2015) and the Rally Great Britain (12.11.15.11.2015).

* subject to confirmation from the FIA.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy