Volkswagen closes QuantumScape transaction

Volkswagen closes QuantumScape transaction

The Volkswagen Group has concluded the planned increase in its stake in the California technology company QuantumScape. The Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS) had no objection to the transaction. Volkswagen is investing 100 million USD in the battery specialist, thus becoming its largest automotive shareholder. Volkswagen will now take a seat on the board of directors of QuantumScape. Furthermore, Volkswagen and QuantumScape have formed a joint venture to enable an industrial level of production of solid-state batteries.

 

Volkswagen and QuantumScape are combining their strengths in the new joint venture: Volkswagen is contributing its production expertise and know-how in scaling projects, while QuantumScape brings its technology leadership in the field of solid-state batteries to the joint venture. The shared goal is to enable an industrial level of production of solid-state batteries. One target is to establish a production line for these batteries by 2025.

Solid-state battery cell technology is seen as the most promising approach for the next-but-one generation of e-mobility. This battery technology has several advantages over the present lithium-ion technology: higher energy density, enhanced safety, better fast charging capability and a much smaller space requirement.

The Volkswagen Group is substantially expanding its range of electric models and aims to offer an electric version of each of the present 300 models by 2030, so probing this battery technology is an important step. Volkswagen has already tested QuantumScape early-stage solid-state battery sample cells in Germany running at automotive rates of power.

Founded in 2010, QuantumScape is headquartered in San José, California and holds over 200 patents and patent applications for solid-state battery cell technology. Its deep expertise makes the company a leading pioneer in the development of this groundbreaking form of energy storage.

CFIUS (Committee on Foreign Investment in the United States) is an interagency committee authorized to review certain transactions involving foreign investment in the United States.

A propos de Volkswagen Belgium

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Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

- D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation fin 2017. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,3 milliards d’euros et 85,9 millions d’euros en 2017.

- Belron (détenu à 54,85%) fait la différence pour ses clients en prenant en charge leurs problèmes quotidiens avec soin et professionnalisme. Il est le leader mondial de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules à travers plus de dix marques principales, dont Carglass®, Safelite® AutoGlass et Autoglass®. De plus, il gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Belron étend actuellement son offre de services à la résolution des problèmes de personnes ayant besoin d’assistance pour réparer leur véhicule ou leur habitation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,5 milliards d’euros et 189,8 millions d’euros en 2017.

- Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 155 millions d’euros et 25 millions d’euros en 2017.

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