Volkswagen closes QuantumScape transaction

Volkswagen closes QuantumScape transaction

The Volkswagen Group has concluded the planned increase in its stake in the California technology company QuantumScape. The Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS) had no objection to the transaction. Volkswagen is investing 100 million USD in the battery specialist, thus becoming its largest automotive shareholder. Volkswagen will now take a seat on the board of directors of QuantumScape. Furthermore, Volkswagen and QuantumScape have formed a joint venture to enable an industrial level of production of solid-state batteries.

 

Volkswagen and QuantumScape are combining their strengths in the new joint venture: Volkswagen is contributing its production expertise and know-how in scaling projects, while QuantumScape brings its technology leadership in the field of solid-state batteries to the joint venture. The shared goal is to enable an industrial level of production of solid-state batteries. One target is to establish a production line for these batteries by 2025.

Solid-state battery cell technology is seen as the most promising approach for the next-but-one generation of e-mobility. This battery technology has several advantages over the present lithium-ion technology: higher energy density, enhanced safety, better fast charging capability and a much smaller space requirement.

The Volkswagen Group is substantially expanding its range of electric models and aims to offer an electric version of each of the present 300 models by 2030, so probing this battery technology is an important step. Volkswagen has already tested QuantumScape early-stage solid-state battery sample cells in Germany running at automotive rates of power.

Founded in 2010, QuantumScape is headquartered in San José, California and holds over 200 patents and patent applications for solid-state battery cell technology. Its deep expertise makes the company a leading pioneer in the development of this groundbreaking form of energy storage.

CFIUS (Committee on Foreign Investment in the United States) is an interagency committee authorized to review certain transactions involving foreign investment in the United States.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy