Volkswagen C Coupé GTE in wereldpremière op Auto Shanghai 2015

Volkswagen C Coupé GTE in wereldpremière op Auto Shanghai 2015

Volkswagen heeft op het autosalon Auto Shanghai 2015 in wereldpremière de C Coupé GTE voorgesteld. Dit ruim vijf meter lange vierdeurs studiemodel voor de Chinese markt combineert exclusiviteit, perfectie en emoties. De C Coupé GTE wordt aangedreven door een innovatief plug-in hybridesysteem, dat een indrukwekkend systeemkoppel van liefst 500 Nm ter beschikking stelt.

Vooruitstrevend coupé-studiemodel blikt vooruit op het design van toekomstige sportieve berlines

 

De vooruitstrevende C Coupé GTE blikt vooruit op de nieuwe designrichting voor de toekomstige topberlines van Volkswagen. Zijn moderne vormgeving overtuigt vanuit ieder gezichtspunt: terwijl de lange motorkap een zelfverzekerde uitstraling garandeert, maakt de vierdeurs C Coupé GTE in zijaanzicht indruk met zijn elegante lijnen, lage ruiten en de door twee lijnen gevormde horizontale karakterlijn. Ook langs achteren gezien komt die horizontale opdeling duidelijk tot uiting, wat de breedte van de wagen extra benadrukt.

 

De C Coupé GTE wordt aangedreven door een van de modernste plug-in hybridesystemen ter wereld. Dat bestaat uit een viercilinder-turbobenzinemotor met directe injectie (TSI), een automatische achtversnellingsbak, een in de versnellingsbakmodule geïntegreerde elektromotor en een lithium-ionaccu. De TSI-motor levert 155 kW (210 pk), de elektromotor 91 kW (124 pk). De hybride aandrijving ontwikkelt zo een systeemvermogen van 180 kW (245 pk) en een indrukwekkend systeemkoppel van 500 Nm.

 

De achterin geïntegreerde accu kan tijdens het rijden maar ook in stilstand via het stopcontact worden opgeladen. De C Coupé GTE kan bovendien ook puur elektrisch en dus emissievrij rijden (tot 130 km/u), met een rijbereik tot 50 km. Het gemengde verbruik (NEDC-meting voor hybride voertuigen) bedraagt 2,3 l/100 km, wat resulteert in een CO2-uitstoot van slechts 55 g/km. Het totale rijbereik bedraagt ruim 800 km. Ondanks zijn energetische efficiëntie heeft de C Coupé GTE duidelijke sportieve ambities. Deze Volkswagen sprint in 8,6 s van 0 tot 100 km/u en heeft een topsnelheid van 232 km/u.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy