Volkswagen Bedrijfsvoertuigen produceert 100.000ste California

Volkswagen Bedrijfsvoertuigen produceert 100.000ste California

De Volkswagen California - het synoniem voor vrijheid op vier wielen - kent steeds meer succes. In de fabriek van Hannover-Limmer werd zopas het 100.000ste exemplaar gebouwd en men verwacht een nieuw productierecord te realiseren.

De 100.000ste California die door Volkswagen Bedrijfsvoertuigen werd geassembleerd, is een tweekleurige « Candy White/Starlight Blue Metallic » California Ocean 2.0 TSI 204 pk 4Motion met een DSG7-versnellingsbak. Hij is uitgerust met tal van opties, waaronder een hefdak, een bijpassende luifel in marineblauw, een fietsendrager, een kookhoek, een vloer met houtmotief en een navigatiesysteem.

Eckhard Scholz, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Volkswagen Bedrijfsvoertuigen, verklaarde bij deze gelegenheid: «We konden dit legendarische succesverhaal niet beter geschreven hebben of verder schrijven. De kaap van 100.000 voertuigen betekent ook dat 100.000 klanten hun droom van onafhankelijkheid, reizen en plezier beleven aan de California hebben waargemaakt. Dit is een iconisch voertuig in het segment van kampeerwagens en vrijetijdsvoertuigen en het is bovendien de populairste en bestverkochte kampeerwagen in zijn klasse».

De California werd 30 jaar geleden samen met partner Westfalia ontworpen op de basis van de Transporter en werd destijds geproduceerd in Rheda-Wiedenbruck. Sinds 2004 staat Volkswagen Bedrijfsvoertuigen in voor de ontwikkeling van de California en hij wordt momenteel exclusief gebouwd in de 13.000 m² grote fabriek van Hannover-Limmer. De basisvoertuigen worden er per vrachtwagen aangeleverd vanuit de fabriek van Hannover-Stocken. Vervolgens worden de California’s er door experten met de hand gemonteerd volgens de wensen van de klant.

In totaal werden reeds meer dan 160.000 California’s geproduceerd, en het ritme zal nog verder stijgen, omdat Volkswagen Bedrijfsvoertuigen dit jaar op een nieuw record afstevent. In 2017 boekte het merk reeds een record met een productie van 15.155 exemplaren (+18%). De California werd onlangs bekroond met de titel « Kampeerwagen van het Jaar 2018 », wat nogmaals aantoont dat dit de populairste compacte mobilhome is.

 

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy