Volkswagen announces a recall for the current Polo generation due to issue with rear seat belt lock fixtures

Volkswagen announces a recall for the current Polo generation due to issue with rear seat belt lock fixtures

 

  • Technical solution has been identified
  • Recall campaign to start within the next few weeks
  • Safety remains top priority for Volkswagen

Volkswagen has confirmed a technical issue on the new Polo  (model year 2018). There is the possibility that in rare situations (e.g. sudden quick lane changes with five passengers on board) and when the rear center seat and the rear left seat are occupied at the same time, the left seat belt lock could be unintentionally released. At Volkswagen safety remains a main priority and the brand has identified a technical solution: a redesigned belt lock fixture, which will prevent this from happening.

Volkswagen Polo is legally homologated and safe to drive; however the brand advises its customers not to use the middle seat of the new Polo  until the car will be equipped with the redesigned belt lock fixture. Volkswagen is now addressing the concerned authorities for their final validation in order to implement the solution, both on vehicles in the market as well as on the future series production.

Within the next few weeks, Volkswagen will start a recall campaign. Customers will receive a letter so as to plan an appointment with a Volkswagen service partner. The check, as well as the implementation of the redesigned belt lock fixture will be free of charge.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy