Trade fair premiere in Geneva Volkswagen T-Roc R top model

Trade fair premiere in Geneva Volkswagen T-Roc R top model

At the Geneva International Motor Show (7 to 17 March 2019), Volkswagen is presenting the new top model for the crossover series successfully launched in 2017: the T-Roc R. The powerful Volkswagen R vehicle not only convinces with impressive performance data. The sporting characteristics of the Volkswagen T-Roc R are accentuated by the unmistakable “R”-specific exterior and interior design.

 

  • Close-to-production concept car shows new high-performance version of the compact T-Roc
  • “R”-specific, sporty design with newly designed front and rear ends
  • T-Roc R1 combines lifestyle and performance

 

At the end of 2017, Volkswagen expanded its range to include a completely new crossover in the compact class: the T-Roc. Crisp dimensions outside, high functionality inside. A stylish all-rounder that combines the sovereignty of an SUV with the dynamics of a compact hatchback. The T-Roc is just as at home in the urban world as it is on the most beautiful routes in the world.

The harmonious concept of the T-Roc is the basis of its success and has already inspired many customers. Since its market launch in November 2017, it has been sold around 200,000 times worldwide. The new T-Roc R now expands the broad spectrum of the compact crossover with an emphatically sporty variant and appeals to individualists who attach as much importance to a stylish appearance as to outstanding driving performance.

The new T-Roc R was developed and tested by Volkswagen R, for example, at the legendary Nürburgring. The development of the vehicle was also supported by the racing driver expertise of WRX World Champion Petter Solberg and Volkswagen works driver Benjamin Leuchter.

Volkswagen R is a 100% owned independent subsidiary of Volkswagen AG. The letter R has stood for racing since the first model, the Golf R32, and expresses the close connection to motor sports.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy