Belgian VW Club: Tom Boonen is klaar voor de 25 Uur VW Fun Cup!

Belgian VW Club: Tom Boonen is klaar voor de 25 Uur VW Fun Cup!

Tom Boonen mag zich sinds woensdag 7 juni officieel een racepiloot noemen. De voormalig profwielrenner heeft immers zijn licentie behaald op het circuit van Zolder. “Blijkbaar ben ik geslaagd met grote onderscheiding”, lacht de levende legende van het Belgische wielrennen. “Ik was erg aandachtig tijdens het theoretische gedeelte, waarvoor ik duidelijk ben geslaagd, en de begeleider heeft me na het praktisch examen gezegd dat ik zelfs een hogere licentie had kunnen ambiëren dan de licentie die ik nodig heb om deel te nemen aan de 25 Hours VW Fun Cup.”
(foto's: Quentin Champion)

De man uit Mol zal van 6 tot 9 juli te gast zijn in Spa-Francorchamps om deel te nemen aan zijn allereerste race. Hij zal het stuur van de VW Fun Cup #114 delen met Anthony Kumpen, Bert Longin en sportjournalist Ruben Van Gucht. Afgelopen woensdag kreeg Tom de kans om negentig minuten aan boord te zitten van de auto met de look van een VW Kever. De wagen beschikt over een buizenchassis, uitgerust met een carrosserie uit polyester en voortgestuwd door een tweeliter Volkswagen-motor met 175 pk. Goed genoeg om vlot de kaap van de 200 km/u te ronden op het circuit van Spa-Francorchamps! De #114 ‘Peace and Love’ in de kleuren van de Belgian VW Club is afkomstig van het prestigieuze WRT-team, de structuur die sinds 2012 de VW Fun Cup Evo3 van de band laat rollen. De deelname ter plaatse wordt verzekerd door het M3M-team.

Op zaterdag 8 juli zullen Tom en zijn teamgenoten deel uitmaken van een peloton van meer dan 120 VW Fun Cup (of ongeveer 550 rijders in totaal) om aan de start te staan van de 20ste editie van de ‘langste race ter wereld’. “Ik sta te trappelen van ongeduld”, verheugt hij zich. “Zolder is dan wel een beetje mijn lievelingscircuit, maar ook in Francorchamps heb ik al een vijftiental testdagen en meer dan vierhonderd ronden afgewerkt. Nog nooit in competitie weliswaar… In de aanloop naar de 25 Uur zal ik door te sporten mijn conditie verder op punt stellen en zoveel mogelijk oefenen op een simulator. Het is niet hetzelfde als het echte werk, maar het blijft een uitstekende voorbereiding… Mijn motivatie is enorm en ik tel de dagen af!”

Het aftellen is inderdaad meer dan ooit begonnen, aangezien de eerste oefensessies op vrijdag 7 juli op het programma staan in Spa-Francorchamps!

Voor alle informatie over de 25 Hours VW Fun Cup, en om uw tickets te downloaden, surft u naar vw.be/funcup/!

 

NIET VOOR PUBLICATIE: Informatie uitsluitend voor de media :
De contactpersoon voor de pers in het kader van de deelname van Tom Boonen aan de 25 Hours VW Fun Cup is Joke Boon. U kan haar per e-mail (joke.boon@dieteren.be) of telefonisch (+32 494 44 80 12) contacteren.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy