Volkswagen zero-emissie-Van blikt vooruit naar 2019: BUDD-e haalt het internet en zo de wereld aan boord

Volkswagen zero-emissie-Van blikt vooruit naar 2019: BUDD-e haalt het internet en zo de wereld aan boord

Wereldpremière van de Volkswagen BUDD-e

 

Volkswagen blikte op de CES in Las Vegas vooruit naar de toekomst met een zero-emissievoertuig – de avantgardistische minibus BUDD-e. Het eerste model op basis van een even nieuwe als vooruitstrevende Volkswagen Technologiematrix voor elektrische voertuigen, met een rijbereik tot 533 kilometer (NEDC). De BUDD-e met zijn iconische design heeft bovendien een charismatische uitstraling. Een Volkswagen die de geschiedenis van het merk alle eer aandoet en tegelijk duidelijk koers zet naar de nabije toekomst. En die is maximaal geconnecteerd. BUDD-e wordt daarbij een mobiele interface tussen de wereld aan boord en de buitenwereld. De auto op het internet der dingen. Met toegang tot thuis – via Smart Home – of de werkomgeving. Hij is uitgerust met de volgende infotainmentgeneratie, die van reizen een interactieve belevenis maakt. BUDD-e overtuigt met nieuwe oplossingen voor de bediening en informatieverwerking. Alles verloopt intuïtiever dan ooit. Aanraak- en gebarenbediening vloeien naadloos in elkaar over. Schakelaars en toetsen verdwijnen. Afzonderlijke beeldschermen versmelten tot grote infotainmentpanelen. Analoge spiegels worden digitale schermen. Het concept van deze nieuwe interactieve infotainment- en bedieningssystemen katapulteert de inzittenden van dit Volkswagen-studiemodel een eindje vooruit in de toekomst – naar het einde van dit decennium.

De BUDD-e in tien punten

 

1. Zero-emissie-Van is het eerste studiemodel van Volkswagen op basis van het nieuwe modulaire elektrificatieplatform (MEB)

2. BUDD-e heeft elektrische vierwielaandrijving met een elektromotor van 100 kW vooraan en een elektromotor van 125 kW achteraan.

3. Accu met een capaciteit van 92,4 kWh maakt een rijbereik tot 533 km mogelijk (NEDC-meting)

4. Met BUDD-e realiseert Volkswagen een nieuwe Human-Machine-Interface (HMI) als baanbrekend weergave- en bedieningsconcept.

5. Active Info Display en Head Unit (infotainmentsysteem) versmelten tot een interactieve wereld.

6. BUDD-e brengt de auto op het internet. Smart Home maakt vanuit de auto toegang tot thuis mogelijk.

7. Via tablet en de Volkswagen 'reis-app' kunnen muzieknummers gericht gestart worden op bepaalde punten in het traject.

8. Gebarenbediening 2.0 maakt intuïtieve bediening van de auto mogelijk. Zelfs de deuren kunnen met een gebaar geopend worden.

9. Nieuw touchsysteem in het multifunctiestuur correspondeert met de HMI en maakt bediening intuïtiever dan ooit

10. Clean design ademt de geschiedenis van het merk en zet tegelijk volop koers naar de nabije toekomst.

 

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy