The Volkswagen Arteon

The Volkswagen Arteon

 

New premium fastback combines avant-garde design and dynamic handling

Wolfsburg, 28 November 2016

  • Four-door fastback implements new progressive Volkswagen design language
  • Headlights and Volkswagen emblem merge into a wholly new interpretation of the front section

The new Volkswagen Arteon

 

Three months ahead of its world premiere at the Geneva Motor Show, Volkswagen is providing a first look at the fascinating contours of its new top model, the Arteon. The totally new developed model is positioned above the Passat and emphasises emotionality in the upper mid-class.

 

In addition to a new and very emotive outline, Volkswagen is also introducing with the Arteon a highly expressive, horizontally accentuated brand look. The bars of the radiator grille extend here into the three-dimensional front headlights, while LED lighting elements additionally emphasise the striking layout and demonstrate dominance.

The four-door fastback impresses both through revolutionary design and great practical value in use. While the doors' frameless windows reflect the typical stylistic elements of a grand tourer, the top-hinged and wide-opening tailgate provides optimum access to the huge boot. Tobias Sühlmann, Volkswagen Exterior Designer, explains: "At first sight, the Arteon arouses enthusiasm through its expressive design. It then surprises through its practical virtues. This combination is unique!"

The name Arteon – with the emphasis put on the first syllable – is made up of two component parts: 'Art' describes the fastback's harmonious lines and emotionality. The ending 'eon' identifies it, in the same way as Volkswagen's top model for the Chinese market, the Phideon, as a premium model.

The new Arteon is being publicly unveiled for the first time at the Geneva Motor Show; its launch will then follow in summer 2017.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy