The sound of e-mobility: ID.3 attracts attention with its own driving sound

The sound of e-mobility: ID.3 attracts attention with its own driving sound

As of July 2019 all newly registered electric vehicles must produce an artificial driving sound. Yesterday, the ID.3’s sound design was presented at the DRIVE. Forum in Berlin as part of the Future Sounds event. The almost silent, electric drive offers great potential for brand-specific sound design that not only draws attention to the car, but also to the brand. Consequently, Volkswagen-branded electric vehicles could soon be recognisable by their sound.

 

  • The sound design for the ID.3 was developed as part of a cooperation between Volkswagen Design and composer Leslie Mandoki.
  • In future ID. models will be equipped with a sound generator active at speeds up to 30 km/h.
  • Volkswagen is showcasing the driving sound of the ID.301 for the very first time – at DRIVE. Volkswagen Group Forum in Berlin.

 

As electric vehicles are almost silent at low speeds, the accident risk for pedestrians and cyclists particularly increases in inner-city traffic.For this reason, ID. family models will, in the future, use an Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) to generate an artificial driving sound – when moving off; at speeds up to 30 km/h; and when reversing.

The AVAS in the ID.3 is audible on the inside and outside of the vehicle up to 30 km/h. Inside the vehicle, different stages of the driving sound are always audible based on speed and accelerator pedal position. Beyond this speed, the vehicle’s rolling resistance and driving noise become more prominent.

The soundtrack of a new mobility

The Volkswagen brand’s new driving sound was developed as part of a collaboration with the composer and music producer Leslie Mandoki. The multi-layered audio tracks express the speed and dynamism of e-mobility. “An electric vehicle’s sound defines its identity. The sound should be confident and likeable. It may well sound futuristic and must also impress with its unique character”, Dr. Frank Welsch explains as the Chief Development Officer of Volkswagen Passenger Cars.

In addition to the safety aspect at low speeds, the sound of an electric vehicle is particularly vital. “Thanks to their sound, electric vehicles are given their own voice that we can design ourselves regardless of mechanical sounds”, Klaus Bischoff explains as the Head of Design Volkswagen Brand. “The ID.3 radiates safety and the promise of effortless mobility: It will take us everywhere.”

A propos de Volkswagen Belgium

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Profil du groupe:

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement les activités suivantes :

  • D'Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules de marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. La société a une part de marché d’environ 22 % et 1,2 million de véhicules en circulation. Le modèle économique de D'Ieteren Auto est en train d'évoluer pour offrir des solutions de mobilité plus fluides, plus accessibles et plus durables afin d'améliorer la vie des citoyens au quotidien. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,6 milliards d’euros et 119,0 millions d’euros en 2019.
  • Belron (54,85% des droits de vote) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 39 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des assureurs. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 4,2 milliards d’euros et 400,5 millions d’euros en 2019.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 100 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 163,9 millions d’euros et 18,6 millions d’euros en 2019.
  • D’Ieteren Immo gère les intérêts immobiliers du groupe D’Ieteren en Belgique. Elle possède et gère quelque 30 biens immobiliers qui ont généré des revenus locatifs nets de 19,7 millions d’euros en 2019. Elle est également chargée de projets d'investissement et d'étudier la possibilité de rénover certains sites. 



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