The sound of e-mobility: ID.3 attracts attention with its own driving sound

The sound of e-mobility: ID.3 attracts attention with its own driving sound

As of July 2019 all newly registered electric vehicles must produce an artificial driving sound. Yesterday, the ID.3’s sound design was presented at the DRIVE. Forum in Berlin as part of the Future Sounds event. The almost silent, electric drive offers great potential for brand-specific sound design that not only draws attention to the car, but also to the brand. Consequently, Volkswagen-branded electric vehicles could soon be recognisable by their sound.

 

  • The sound design for the ID.3 was developed as part of a cooperation between Volkswagen Design and composer Leslie Mandoki.
  • In future ID. models will be equipped with a sound generator active at speeds up to 30 km/h.
  • Volkswagen is showcasing the driving sound of the ID.301 for the very first time – at DRIVE. Volkswagen Group Forum in Berlin.

 

As electric vehicles are almost silent at low speeds, the accident risk for pedestrians and cyclists particularly increases in inner-city traffic.For this reason, ID. family models will, in the future, use an Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) to generate an artificial driving sound – when moving off; at speeds up to 30 km/h; and when reversing.

The AVAS in the ID.3 is audible on the inside and outside of the vehicle up to 30 km/h. Inside the vehicle, different stages of the driving sound are always audible based on speed and accelerator pedal position. Beyond this speed, the vehicle’s rolling resistance and driving noise become more prominent.

The soundtrack of a new mobility

The Volkswagen brand’s new driving sound was developed as part of a collaboration with the composer and music producer Leslie Mandoki. The multi-layered audio tracks express the speed and dynamism of e-mobility. “An electric vehicle’s sound defines its identity. The sound should be confident and likeable. It may well sound futuristic and must also impress with its unique character”, Dr. Frank Welsch explains as the Chief Development Officer of Volkswagen Passenger Cars.

In addition to the safety aspect at low speeds, the sound of an electric vehicle is particularly vital. “Thanks to their sound, electric vehicles are given their own voice that we can design ourselves regardless of mechanical sounds”, Klaus Bischoff explains as the Head of Design Volkswagen Brand. “The ID.3 radiates safety and the promise of effortless mobility: It will take us everywhere.”

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy