The new Polo GTI

The new Polo GTI

 

The new Polo GTI reaches 200 PS for the first time

First Polo GTI to feature so many driver assistance systems

First Polo GTI with the option of fully digital instruments

 

Key facts – the Polo GTI in summary

• DNA of an icon: The new Polo GTI1 adds dynamism to the small

compact car segment with its 200 PS turbocharged engine.

• Polo GTI dynamic handling: 320 Nm of torque, sport suspension

and XDS differential lock make the Polo a compact sports car.

• Polo GTI design: GTI insignia such as the legendary red stripe in the

radiator grille add individuality to expressive design.

• Polo GTI digitalisation: Now, for the first time, there is a Polo GTI

with fully digital instruments and glass-covered infotainment

systems.

• Polo GTI features: Air conditioning, top sport seats in legendary

'Clark' plaid pattern, new 17-inch wheels, red painted brake

callipers.

• Polo GTI assistance systems: Front Assist with City Emergency

Braking and Pedestrian Monitoring, Blind Spot Monitor, proactive

occupant protection system, ACC and Automatic Post-Collision

Braking System.

• Polo GTI history: Sporting appeal is part of the product line's DNA.

There have been Polo GT models since 1979.

• Polo GTI in motorsport: With the new Polo GTI R5, Volkswagen

Motorsport is sending a 272 PS rally version out onto the world's

courses.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy