The new Polo GTI

The new Polo GTI

 

The new Polo GTI reaches 200 PS for the first time

First Polo GTI to feature so many driver assistance systems

First Polo GTI with the option of fully digital instruments

 

Key facts – the Polo GTI in summary

• DNA of an icon: The new Polo GTI1 adds dynamism to the small

compact car segment with its 200 PS turbocharged engine.

• Polo GTI dynamic handling: 320 Nm of torque, sport suspension

and XDS differential lock make the Polo a compact sports car.

• Polo GTI design: GTI insignia such as the legendary red stripe in the

radiator grille add individuality to expressive design.

• Polo GTI digitalisation: Now, for the first time, there is a Polo GTI

with fully digital instruments and glass-covered infotainment

systems.

• Polo GTI features: Air conditioning, top sport seats in legendary

'Clark' plaid pattern, new 17-inch wheels, red painted brake

callipers.

• Polo GTI assistance systems: Front Assist with City Emergency

Braking and Pedestrian Monitoring, Blind Spot Monitor, proactive

occupant protection system, ACC and Automatic Post-Collision

Braking System.

• Polo GTI history: Sporting appeal is part of the product line's DNA.

There have been Polo GT models since 1979.

• Polo GTI in motorsport: With the new Polo GTI R5, Volkswagen

Motorsport is sending a 272 PS rally version out onto the world's

courses.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy