Wereldpremière nagelnieuwe Jetta in Detroit (Update)

Wereldpremière nagelnieuwe Jetta in Detroit (Update)

 

·         Nieuwe Jetta speciaal op maat van de Amerikaanse markt

·         Innovatieve rijhulpsystemen en digitaal dashboard

·         Met een productietotaal van 17,5 miljoen is de Jetta een wereldwijde bestseller

 

Volkswagen zet het automobiele jaar 2018 in met de wereldpremière van de nieuwe Jetta in Detroit. Ter gelegenheid van de North American International Auto Show (van 14 tot en met 28 januari) stelt Volkswagen aan de Amerikaanse bezoekers en de internationale media, de zevende generatie voor van zijn wereldwijde bestseller.

 

Dr Herbert Diess, voorzitter van de raad van bestuur: “Met 17,5 miljoen exemplaren is de Jetta een van de meest succesvolle Volkswagens ooit. Daarvan werden er maar liefst 3,2 miljoen in de USA alleen al verkocht. Nu brengen wij een nagelnieuwe Jetta op de markt. Die werd in de eerste plaats ontworpen voor onze Noord-Amerikaanse klanten en kreeg daarom de stijl van een vierdeurscoupé mee. Zijn dashboard kan optioneel bijna volledig worden gedigitaliseerd. De geconnecteerde rijhulpsystemen staan dan weer garant voor meer comfort en veiligheid. Met deze nieuwkomer en met de Arteon die eveneens in 2018 in de USA van wal steekt, krijgt onze productcampagne op de Noord-Amerikaanse markt nog maar eens een nieuwe impuls.”

 

In 2017 verrijkte Volkswagen zijn aanbod op de Amerikaanse markt uit met twee nieuwe SUV-modellen: de Tiguan (Tiguan Allspace in Europa) en de Atlas. Dat vertaalde zich al meteen in een verkoopstijging met 5% ten opzichte van het jaar voordien. De nieuwe berlines Jetta en Arteon zullen deze trend verderzetten. Ook na 2018 zullen er ieder jaar twee nieuwe Volkswagens voet aan wal krijgen in de USA. Zo zal het volledige merkgamma, aan het einde van deze productcampagne in 2020, volledig vernieuwd zijn.

 

De nieuwe en tot dusver altijd progressieve Jetta is zonder meer een mijlpaal binnen de heroriëntatie van Volkswagen op de Amerikaanse markt. Rijhulpsystemen zoals Front Assist (omgevingswaarnemingssysteem) en Blind Spot Sensor (dodehoekassistent) heeft de jongste generatie van de Jetta in erg veel uitrustingsniveaus standaard aan boord. Bovendien is de Volkswagen Jetta een van de eerste auto’s in dit segment van de Amerikaanse markt om uit te pakken met een digitaal dashboard, het Active Info Display. Ook de jongste generatie doorontwikkelde infotainmentsystemen en een 400 Watt sterk soundsysteem van de Amerikaanse audiospecialist Beats by Dr. Dre zijn nieuw. Het Active Info Display en de infotainmentsystemen zijn met elkaar geconnecteerd en werden in het nieuwe interieurontwerp zodanig opgesteld dat hun digitale displays een gemeenschappelijke visuele en operationele as vormen.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy