De nieuwe Crafter – ontwikkeld samen met de klanten

De nieuwe Crafter – ontwikkeld samen met de klanten

 

  • Functioneel: nieuw exterieur- en interieurdesign
  • 'Best in Class': laagste luchtweerstandscoëfficiënt (Cw) in zijn klasse
  • Optimale ondersteuning voor de bestuurder

In de herfst verschijnt de nieuwe Crafter van Volkswagen Commercial Vehicles aan de start. Het merk biedt echter nu al een eerste vooruitblik op het innovatieve design van de 'grote broer' voor de Transporter-modelreeks. Het design van de nieuwe Crafter volgens het actuele Volkswagen-DNA staat voor functionaliteit, aantrekkingskracht en een hoogwaardige en betrouwbare afwerkingskwaliteit, onder meer in de gebruikte materialen en stoffen.

 

Gloednieuwe designaanpak: de nieuwe Crafter werd compleet nieuw ontwikkeld. Daartoe deden de experts van Volkswagen Commercial Vehicles intensiever dan ooit een beroep op gebruikers en klanten, die gevraagd werden hun noden en ideeën te delen en uitgenodigd werden om de nieuwe Crafter volgens hun opvattingen mee vorm te geven. Specialisten uit Hannover begeleidden meermaals bestuurders op hun dagelijkse verplaatsingen en peilden zo direct op hun werkplek naar hun wensen.

Dat weerspiegelt zich zowel in de functies als in het design. Volgens Albert-Johann Kirzinger, designdirecteur bij Volkswagen Commercial Vehicles, werd daarbij resoluut gekozen voor een analytische aanpak: "Zeker bij bedrijfsvoertuigen moet het design voor de meest uiteenlopende doelgroepen geslaagd zijn."

Het innovatieve exterieur van de nieuwe Crafter: de luchtweerstandscoëfficiënt (Cw) van 0,33 – de beste waarde in zijn klasse – en de ideale verhouding tussen buitenafmetingen en bruikbare ruimte zijn duidelijke voorbeelden van hoe de resultaten uit de analyses doorstroomden naar de fundamenteel nieuwe architectuur van de Crafter. Met zijn combinatie van maximaal dagelijks gebruiksgemak en een optimale flexibiliteit van de laadruimte verenigt de nieuwe Crafter twee schijnbare tegenstellingen. En dat is niet alles! "Op basis van de aerodynamische basisvorm werd een concept ontwikkeld dat over alle afgeleide modelvarianten heen werkt", aldus Kirzinger. Zo behoudt elke afzonderlijke modelvariant de kenmerkende architectuur van de nieuwe Crafter en is het Volkswagen-DNA nu ook bij de bedrijfsvoertuigen duidelijk aanwezig.

"Met de nieuwe Crafter krijgt de Transporter-reeks van Volkswagen Commercial Vehicles er als het ware een 'grote broer' bij", knipoogt Kirzinger. Bovendien biedt de nieuwe Crafter een in deze klasse nooit eerder geziene kwaliteit, robuustheid en uitstraling.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy