The ID. family is growing: In Shanghai a new concept car shows the electric full-size SUV of the future

The ID. family is growing: In Shanghai a new concept car shows the electric full-size SUV of the future

The Volkswagen Brand celebrates the world premiere of the ID. ROOMZZ1 at Auto Shanghai, one of China’s biggest car shows. The multi-variable all-round model is the next member of the ID. family and gives you a taste of what is to come in the upcoming series version of the zero-emission SUV that will hit the Chinese market first in 2021. Auto Shanghai will have its doors open from April 16th to April 24th 2019.

Just like the compact I.D.1, the I.D. CROZZ1, the I.D. BUZZ1, the I.D. VIZZION1 and the I.D. BUGGY1 before it, the sixth member of the fully electric family is based on the modular electric drive matrix (MEB).

The I.D. ROOMZZ1 has a number of innovations on board: as its name suggests, the concept car sets trendsetting impulses when it comes to variability of the vehicle interior, boasting completely new seat configurations, high-quality materials and customizable light. What is more, the IQ.DRIVE systems are brought together in the I.D. ROOMZZ1:in I.D. Pilot mode, the vehicle can be driven autonomously without an active driver (level 4).

“The I.D. ROOMZZ1 shows us what we can expect from full-size electric SUVs in the future. The puristic look emphasizes the clear function and the user experience is intuitive and natural,” says Klaus Bischoff, Chief Designer at the Volkswagen brand.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy