P&V en D’Ieteren bundelen hun krachten om de veiligheid van jonge bestuurders te vergroten

P&V en D’Ieteren bundelen hun krachten om de veiligheid van jonge bestuurders te vergroten

 

Brussel, 5 januari 2018 – Op 10 januari 2018 lanceert P&V Verzekeringen, in samenwerking met D’Ieteren Auto, weCover, een autoverzekeringsproduct dat speciaal werd ontwikkeld voor jonge bestuurders van 18 tot 25 jaar. Op basis van voorzichtig en verantwoordelijk rijgedrag kan een jonge bestuurder korting krijgen op zijn premie Burgerlijke Aansprakelijkheid.

Statistieken van de FOD Economie tonen aan dat verkeersongelukken de eerste doodsoorzaak bij jongeren zijn: het gaat om een op de drie overlijdens.

Heel wat jongeren geven echter blijk van verantwoordelijk rijgedrag of zijn vragende partij om hun rijstijl te perfectioneren. Daarom stelt P&V in samenwerking met zijn partner D’Ieteren aan jongeren tools ter beschikking die hen bewust maken van hun rijgewoontes en hun rijvaardigheden kunnen verbeteren.

Sensibilisering = preventie

Via een in de wagen aangesloten ‘dongle’ en een mobiele applicatie kan de jonge bestuurder zijn rijprestaties opvolgen met de weCover-applicatie. Zo wordt hij zich bewust van zijn rijstijl, leert hij wat zijn eventuele fouten nog zijn en wordt hij gestimuleerd om zijn rijstijl elke dag weer te verbeteren. Met de applicatie kan hij zijn rijprestaties raadplegen na elk traject: bijvoorbeeld zijn gemiddelde snelheid, zijn manier van versnellen, remmen en het nemen van bochten. Op een kaart ziet hij op welk deel van zijn traject hij goed reed en op welke stukken hij nog kan verbeteren.

Een toegankelijke autoverzekering voor jongeren

Bij de onderschrijving krijgt de jonge bestuurder meteen een korting op zijn premie Burgerlijke Aansprakelijkheid gedurende het eerste jaar. Het jaar daarna stijgt de premiekorting naarmate de rijgewoontes verbeteren. Elk jaar wordt de korting aangepast in functie van de geleverde inspanningen.

Hilde Vernaillen, CEO van de P&V Groep: « een verantwoordelijke jonge bestuurder die zich bewust is van de gevaren op de weg en die bereid is zijn rijstijl te verbeteren, verdient hiervoor te worden beloond. Dit is een win-winsituatie voor de verzekerde en de verzekeraar: de jongere krijgt een beter inzicht in zijn manier van rijden, verkleint het risico op een ongeval en wordt hiervoor beloond door zijn verzekeraar. »

Via de mobiele applicatie kunnen de bestuurders deelnemen aan uitdagingen rond defensief rijden. Verantwoordelijke chauffeurs zullen worden beloond met tal van geschenken (cadeaubons, cinematickets,…).

Denis Gorteman, CEO D’Ieteren Auto: “Veilig rijden is een prioriteit voor onze klanten en voor al onze merken. Met de lancering van weCover willen we onze initiatieven ter promotie van en sensibilisering rond veiligheid op de weg kracht bijzetten door nog meer de nadruk te leggen op de veiligheid van jonge bestuurders.”

 

De P&V Groep investeert in de toekomst, in samenwerking met zijn partners

P&V en D’Ieteren hebben de handen in elkaar geslagen om jonge verantwoordelijke bestuurders een innovatieve oplossing aan te bieden die hen coacht tijdens het rijden en bovendien een maximale bescherming biedt bij ongevallen.

weCover is een nieuwe formule die door de merken Volkswagen Insurance, Audi Insurance, SEAT Insurance, ŠKODA Insurance en MyWay Insurance wordt aangeboden aan jonge bestuurders.

De P&V Groep is een coöperatieve verzekeringsgroep die actief is in België. De P&V Groep biedt verzekeringsoplossingen aan particulieren, zelfstandigen, bedrijven en instellingen via verschillende merken en distributiekanalen.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy