POPPY ONDERHANDELT OM ZIPCAR BRUSSEL OVER TE NEMEN

POPPY ONDERHANDELT OM ZIPCAR BRUSSEL OVER TE NEMEN

Het populaire auto- en scooterdeelplatform Poppy bevindt zich in exclusieve onderhandelingen om Zipcar Brussel over te nemen – een autodeelplatform dat eigendom is van Avis Budget Group.

 

Details van de deal worden gefinaliseerd en niet publiek gemaakt.

De 250 Zipcar wagens zullen beschikbaar blijven in Brussel onder het merk ZipCar voor de komende maanden. Na de zomer zullen deze auto’s vervangen worden door Poppy wagens.

Poppy, het populaire deelplatform dat reeds operatief is in Antwepren, zal ook honderen scooters en steps toevoegen aan hun vloot in Antwerpen en Brussel. Huidige Zipcar klanten zullen toegang hebben tot al deze services.

Brussels Minister voor mobiliteit Pascal Smet verwelkomt het nieuws:

“We zijn blij met Poppy als een nieuwe mobiliteitsaanbieder in Brussel. Internationale studies tonen aan dat er niet zoiets is als een one-size-fits-all oplossing in mobiliteit. De ecologische en multi-modale oplossing van Poppy toont zeker de goede weg.”

Kate Crosier blijft aan boord als City Manager om de activiteiten van Zipcar in Brussel in goede banen te leiden. Het volledige ZipCar team kan blijven en zal deel uitmaken van het Poppy team.

 

Poppy, een succesverhaal in Antwerpen

Het deelplatform Poppy lanceerde in 2018 in Antwerpen. Sindsdien is het uitgegroeid tot de referentie in mobiliteit. Een jaar na de lancering telt Poppy meer dan 20.000 gebruikers die samen meer dan 2 miljoen kilometers aflegde. Zo bespaarde Poppy reeds 230 ton CO2.

Poppy heeft momenteel een vloot van 350 ecologische wagens en 25 elektrische scooters beschikbaar in Antwerpen. De overname van Zipcar Brussel betekent dat Poppy voor de eerste keer zal uitbreiden naar een nieuwe stad.

De overname van Zipcar brengt Poppy in een nieuwe fase, die geleid zal worden door Valentin Haarscher van Lab Box als CEO van Poppy. Hij neemt de fakkel over van de huidige CEO, Alexander van Laer, die het bedrijf actief zal blijven ondersteunen vanuit de Board of Advisors, samen met Moos Tits en Niels Peetermans.

“We kunnen positief terugkijken naar de afgelopen jaar van Poppy in Antwerpen, geleid door een zeer sterk team. Sinds we gelanceerd zijn hebben we reeds verschillende verhalen gehoord van mensen die hun privéwagen vervangen hebben door een Poppy deelwagen. We konden ons dit succes niet inbeelden op zulke korte periode. We kijken ernaar uit om ons verhaal verder te zetten in Brussel” – Valentin Haarscher, Bestuurslid Poppy.

 

 

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy