Poppy lanceert elektrische deelscooters in Antwerpen

Poppy lanceert elektrische deelscooters in Antwerpen

 

ANTWERPEN, 24 AUGUSTUS 2018

Poppy, de Antwerpse start-up die in januari 350 milieuvriendelijke deelwagens lanceerde in Antwerpen, start nu een testfase met 25 elektrische deelscooters. Na deze testfase zal de vloot uitgebreid worden tot 100 deelscooters. Dit is een eerste stap naar het uitbouwen van Poppy als multimodale mobiliteitsaanbieder.

Vanaf zaterdag 25 augustus zal je de eerste 25 deelscooters kunnen terugvinden in het Antwerpse straatbeeld én in de Poppy-applicatie. Het principe is volledig hetzelfde als dat van de Poppy-deelwagens: de elektrische scooters werken eveneens volgens het free-floating principe. De deelscooters hebben hierdoor geen vaste standplaats en je kan ze steeds gratis in de Poppy-homezone parkeren.

 

Betalen voor de scooters gebeurt net zoals bij de wagens per minuut, al ligt de prijs voor een deelscooter wel lager dan voor een wagen: 25 cent voor elke gereden minuut en 10 cent als je parkeert, maar toch je reservatie tijdens je tussenstop nog even wil behouden. Net zoals bij de deelwagens zijn er geen instapkosten en is de prijs per minuut ‘all-inclusive’. Poppy neemt het onderhoud, opladen, verzekering, etc. voor zijn rekening. Dit alles is inbegrepen in de prijs per minuut.

 

Om het milieuvriendelijke karakter van Poppy te ondersteunen werd er deze keer weer bewust gekozen voor 100 procent elektrisch aangedreven scooters.

 

MULTIMODAAL

 

Met de lancering van het elektrische deelscooterproject in Antwerpen maakt Poppy’s ambitie kenbaar om door te groeien tot een multimodale mobiliteitsaanbieder.

 

“Met dit pilootproject testen we of we onze klanten kunnen voorzien van andere milieuvriendelijke vervoersmiddelen. We merken reeds dat onze community van gebruikers zeer multimodaal is:  ze gebruiken én deelwagens én deelfietsen én het openbaar vervoer. Deelscooters zijn hier een mooie aanvulling. Poppy is een van de eerste Europese spelers zijn die zowel elektrische deelwagens én -deelscooters aanbieden.”

 

  - Alexander Van Laer, CEO Poppy.

 

Na deze testfase zal Poppy de vloot van deelscooters aanzienlijk uitbreiden naar 100 scooters.

 

8 MAANDEN POPPY

 

Na 8 maanden actief te zijn in Antwerpen kan Poppy reeds goede resultaten voorleggen. Met al meer dan 1 miljoen kilometer op de tellers en meer dan 16.000 geregistreerde gebruikers, stijgt het gebruik van de deelwagens in Antwerpen aanzienlijk. “De mentaliteit-shift naar een gedeelde, duurzame mobiliteit is duidelijk ingezet”, benadrukt Van Laer. Een recente enquête bij de Poppy-gebruikers toonde aan dat reeds vijftig procent van de Poppy-gebruikers overweegt zijn wagen te verkopen in de komende jaren. “Poppy heeft de missie om alternatief te voorzien voor de privé-wagen in de stad. De resultaten van onze recente enquête tonen duidelijk aan dat we in de juiste richting aan het evolueren zijn”, zegt Alexander Van Laer.

 

“Antwerpenaren gaan steeds bewuster nadenken over de manier waarop ze zich verplaatsen, maar dit kunnen ze alleen doen als er voldoende alternatieven zijn. Antwerpen loopt wereldwijd voorop in smart mobility. We zijn enorm benieuwd naar de synergie die de bundeling van elektrische wagens én scooters zal opleveren in Antwerpen. Poppy is één van de eerste aanbieders in Europa die deze elektrische mobiliteitsoplossingen combineert.”

 

- Koen Kennis, Schepen van Mobiliteit, Antwerpen

 

Perscontact

 

Davy Dirix

pers@poppy.be / davy@growth-inc.be

0477/31.62.15

Over Poppy: Poppy is een Antwerpse start-up die sinds januari 2018 een vloot van 350 deelwagens beschikbaar maakt in Antwerpen. De vloot van wagens is samengesteld uit 100% elektrisch aangedreven Volkswagen e-Golfs en de op CNG aangedreven Audi A3 g-trons. In augustus 2018 lanceerde Poppy ook 25 elektrische deelscooters. Poppy is een corporate venture met Lab Box, het nieuwe investerings- en incubatievehikel van D’Ieteren Auto dat focust op innovatieve mobiliteitsoplossingen.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy