Ook in 2017 een klasse apart: de succesmodellen Volkswagen Golf, Tiguan en Touran uit Wolfsburg

Ook in 2017 een klasse apart: de succesmodellen Volkswagen Golf, Tiguan en Touran uit Wolfsburg

 

·         De Golf is het meest succesvolle model van het merk met bijna één miljoen geleverde wagens in 2017.

·         De Golf is als hatchback in Duitsland en Europa marktleider in zijn segment.

·         De Tiguan kent een sterke groei tegenover vorig jaar en werd in een verlengde versie op de markt gebracht als de Tiguan Allspace.

·         De Touran is veruit de meest verkocht monovolume in Duitsland.

 

Aan het succesverhaal van de Volkswagen Golf, Tiguan en Touran wordt een volgend hoofdstuk toegevoegd. Met bijna een miljoen leveringen aan klanten in de voorbije twaalf maanden is de Golf in zijn verschillende koetswerkvarianten het meest succesvolle model van het merk Volkswagen. De Golf is erg in trek en staat met voorsprong aan de top van het hatchback-segment in Duitsland en Europa. De Tiguan kon dit jaar eveneens vele klanten overtuigen. Met circa 730.000 leveringen wereldwijd kent dit model een opmerkelijke groei van 40 procent tegenover vorig jaar. Dit is onder meer te danken aan de Tiguan Allspace, een verlengde versie die dit jaar uitgebracht werd. Van de Touran werden wereldwijd bijna 150.000 exemplaren aan klanten verkocht. Verder is dit model met een duidelijke voorsprong segmentleider bij de monovolumes in Duitsland.

Met zijn drie carrosserievarianten Hatchback, Variant en Sportsvan zet de Golf al meer dan dertig jaar sterke verkoopresultaten neer. Meer dan 34 miljoen exemplaren in zeven generaties rolden tot nu toe van de band, waarvan bijna een miljoen dit jaar. Als hatchback verdedigde de Golf in Duitsland en Europa zijn leiderspositie binnen zijn segment. De grootste toename in de Golf-familie zien we bij de Golf Variant, met een groei van 11 procent tegenover vorig jaar.

De Tiguan kent dit jaar de sterkste stijging van alle Volkswagenmodellen en behaalde maar liefst een groei van 40 procent. In totaal werd dit succesmodel wereldwijd aan bijna 730.000 klanten geleverd. Daarbij was Duitsland na China de grootste afzetmarkt van dit model. In Duitsland is de Tiguan binnen zijn segment duidelijk koploper en ook in Europa mag hij zich tot de meest verkochte SUV’s rekenen. De nieuwe Tiguan Allspace draagt bij tot dit succes. Deze SUV is 4.701 mm lang (215 mm meer) en is verkrijgbaar als vijfzitter of zevenzitter. Daarmee overbrugt hij de leemte tussen de reguliere Tiguan en de Touareg, die tot het topsegment van de SUV’s behoort.

Van de Touran werden dit jaar wereldwijd 150.000 exemplaren aan klanten geleverd. Hij is erg gegeerd in Europa, waar hij bij de meest populaire modellen binnen het segment van de monovolumes hoort. Duitsland is de grootste afzetmarkt van deze moderne, compacte monovolume met talrijke bijstandssystemen en zeven zitplaatsen. De Touran staat als sinds jaren bovenaan in zijn segment.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy