Ook in 2017 een klasse apart: de succesmodellen Volkswagen Golf, Tiguan en Touran uit Wolfsburg

Ook in 2017 een klasse apart: de succesmodellen Volkswagen Golf, Tiguan en Touran uit Wolfsburg

 

·         De Golf is het meest succesvolle model van het merk met bijna één miljoen geleverde wagens in 2017.

·         De Golf is als hatchback in Duitsland en Europa marktleider in zijn segment.

·         De Tiguan kent een sterke groei tegenover vorig jaar en werd in een verlengde versie op de markt gebracht als de Tiguan Allspace.

·         De Touran is veruit de meest verkocht monovolume in Duitsland.

 

Aan het succesverhaal van de Volkswagen Golf, Tiguan en Touran wordt een volgend hoofdstuk toegevoegd. Met bijna een miljoen leveringen aan klanten in de voorbije twaalf maanden is de Golf in zijn verschillende koetswerkvarianten het meest succesvolle model van het merk Volkswagen. De Golf is erg in trek en staat met voorsprong aan de top van het hatchback-segment in Duitsland en Europa. De Tiguan kon dit jaar eveneens vele klanten overtuigen. Met circa 730.000 leveringen wereldwijd kent dit model een opmerkelijke groei van 40 procent tegenover vorig jaar. Dit is onder meer te danken aan de Tiguan Allspace, een verlengde versie die dit jaar uitgebracht werd. Van de Touran werden wereldwijd bijna 150.000 exemplaren aan klanten verkocht. Verder is dit model met een duidelijke voorsprong segmentleider bij de monovolumes in Duitsland.

Met zijn drie carrosserievarianten Hatchback, Variant en Sportsvan zet de Golf al meer dan dertig jaar sterke verkoopresultaten neer. Meer dan 34 miljoen exemplaren in zeven generaties rolden tot nu toe van de band, waarvan bijna een miljoen dit jaar. Als hatchback verdedigde de Golf in Duitsland en Europa zijn leiderspositie binnen zijn segment. De grootste toename in de Golf-familie zien we bij de Golf Variant, met een groei van 11 procent tegenover vorig jaar.

De Tiguan kent dit jaar de sterkste stijging van alle Volkswagenmodellen en behaalde maar liefst een groei van 40 procent. In totaal werd dit succesmodel wereldwijd aan bijna 730.000 klanten geleverd. Daarbij was Duitsland na China de grootste afzetmarkt van dit model. In Duitsland is de Tiguan binnen zijn segment duidelijk koploper en ook in Europa mag hij zich tot de meest verkochte SUV’s rekenen. De nieuwe Tiguan Allspace draagt bij tot dit succes. Deze SUV is 4.701 mm lang (215 mm meer) en is verkrijgbaar als vijfzitter of zevenzitter. Daarmee overbrugt hij de leemte tussen de reguliere Tiguan en de Touareg, die tot het topsegment van de SUV’s behoort.

Van de Touran werden dit jaar wereldwijd 150.000 exemplaren aan klanten geleverd. Hij is erg gegeerd in Europa, waar hij bij de meest populaire modellen binnen het segment van de monovolumes hoort. Duitsland is de grootste afzetmarkt van deze moderne, compacte monovolume met talrijke bijstandssystemen en zeven zitplaatsen. De Touran staat als sinds jaren bovenaan in zijn segment.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy