Number 94 is here!

Number 94 is here!

The countdown is on to the 96th Pikes Peak International Hill Climb. Two weeks ahead of the start of the most famous hill climb in the world, the I.D. R Pikes Peak appeared at the final official test in its final livery and bearing its start number. Volkswagen’s first fully-electric racing car lines up on 24 June in grey – the hallmark colour of the I.D. family. 
 

Driver Romain Dumas will drive the number 94 car. “As is standard in American motor racing, the organisers allowed us to select our own start number,” explains Volkswagen Motorsport Director Sven Smeets. “The 94 was our express wish, as it symbolises the letters ‘I’ and ‘D’ – the ninth and fourth letters in the alphabet.” The I.D. R Pikes Peak, which features two electric engines and a system performance of 500 kW (680 PS), is the sporty figurehead of the future family of electric production cars, which Volkswagen will launch from 2020 onwards. 
 

The technicians will focus on final set-up work during the official tests. Up until Sunday, Dumas will use every waking opportunity to bond with his car. The 40-year-old already knows the route like the back of his hand, having already taken outright victory at the Pikes Peak International Hill Climb on three occasions. The stated goal for this year is a new record in the class for electric cars. The current record of 8:57.118 minutes was set in 2016.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy