Leading the Way - de nieuwe Volkswagen Touareg (eerste informatie)

Leading the Way - de nieuwe Volkswagen Touareg (eerste informatie)

 

  • Het vlaggenschip van Volkswagen: duidelijk statement van het merk inzake design, technologie en rijdynamiek
  • Succesverhaal: zowat 1 miljoen verkochte Touaregs over de eerste twee generaties van het voertuig
  • Wereldpremière: op 23 maart 2018 in Peking

Volkswagen zet het nieuwe autojaar in met de wereldpremière van de nieuwe Touareg. Het vlaggenschip van het merk is de volgende mijlpaal in de grote modelcampagne van Volkswagen. Helemaal bovenaan het merkgamma belichaamt de Touareg met zijn expressief design, zijn innoverende technologie en zijn dynamische rijeigenschappen integraal de kracht van het merk. De wereldpremière van het topmodel vindt plaats in China, ‘s werelds snelst groeiende SUV-markt en de grootste individuele afzetmarkt voor de autobouwer.

Als vlaggenschip binnen het Volkswagen-gamma vertaalt de Touareg de ambitie van het merk ondubbelzinnig: het expressieve design van de hand van Volkswagens designdirecteur Klaus Bischoff en zijn team, geven de auto een uniek voorkomen mee dat een en al karakter uitademt. Een hele batterij aan innovatieve rijhulpsystemen staan borg voor een veiligheid en comfortpeil van de bovenste plank. Met een van de grootste digitale cockpits in zijn segment, de Innovision Cockpit, biedt hij een vernieuwende informatie- en entertainmentomgeving. Zijn connectiviteit maakt de Touareg tot een rijdende internethub. De aandrijflijn, luchtvering, meesturende achteras en rolstabilisatie garanderen een veilige en dynamische rijervaring.

Met de nieuwe Touareg zet Volkswagen het succesverhaal van dit model verder met een derde generatie. Net als zijn voorganger speelt hij in op de normen die in de hogere autosegmenten en door het geambieerde doelpubliek worden gehanteerd. Het exclusieve SUV C-segment is momenteel een bijzonder snel groeiend segment op de wereldwijde automarkt met, bijvoorbeeld voor China, een verwachte verdubbeling van de groei tegen 2023.

Met zijn prestatievermogen en veelzijdigheid wist de Touareg sinds de start van dit model in 2002 zowat één miljoen klanten onmiskenbaar te overtuigen: op de gebaande paden, over onherbergzame wegen maar ook op rallyparcoursen over heel de wereld. De successen tijdens de Dakar-rally’s van 2009 tot 2011 zijn zonder meer sportieve hoogtepunten.

De nieuwe Touareg, alle technische details en de uitgebreide uitrustingsmogelijkheden maakt Volkswagen pas bekend bij de wereldpremière van het model op 23 maart 2018 in Peking.

 

 

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy