Leading the Way - de nieuwe Volkswagen Touareg (eerste informatie)

Leading the Way - de nieuwe Volkswagen Touareg (eerste informatie)

 

  • Het vlaggenschip van Volkswagen: duidelijk statement van het merk inzake design, technologie en rijdynamiek
  • Succesverhaal: zowat 1 miljoen verkochte Touaregs over de eerste twee generaties van het voertuig
  • Wereldpremière: op 23 maart 2018 in Peking

Volkswagen zet het nieuwe autojaar in met de wereldpremière van de nieuwe Touareg. Het vlaggenschip van het merk is de volgende mijlpaal in de grote modelcampagne van Volkswagen. Helemaal bovenaan het merkgamma belichaamt de Touareg met zijn expressief design, zijn innoverende technologie en zijn dynamische rijeigenschappen integraal de kracht van het merk. De wereldpremière van het topmodel vindt plaats in China, ‘s werelds snelst groeiende SUV-markt en de grootste individuele afzetmarkt voor de autobouwer.

Als vlaggenschip binnen het Volkswagen-gamma vertaalt de Touareg de ambitie van het merk ondubbelzinnig: het expressieve design van de hand van Volkswagens designdirecteur Klaus Bischoff en zijn team, geven de auto een uniek voorkomen mee dat een en al karakter uitademt. Een hele batterij aan innovatieve rijhulpsystemen staan borg voor een veiligheid en comfortpeil van de bovenste plank. Met een van de grootste digitale cockpits in zijn segment, de Innovision Cockpit, biedt hij een vernieuwende informatie- en entertainmentomgeving. Zijn connectiviteit maakt de Touareg tot een rijdende internethub. De aandrijflijn, luchtvering, meesturende achteras en rolstabilisatie garanderen een veilige en dynamische rijervaring.

Met de nieuwe Touareg zet Volkswagen het succesverhaal van dit model verder met een derde generatie. Net als zijn voorganger speelt hij in op de normen die in de hogere autosegmenten en door het geambieerde doelpubliek worden gehanteerd. Het exclusieve SUV C-segment is momenteel een bijzonder snel groeiend segment op de wereldwijde automarkt met, bijvoorbeeld voor China, een verwachte verdubbeling van de groei tegen 2023.

Met zijn prestatievermogen en veelzijdigheid wist de Touareg sinds de start van dit model in 2002 zowat één miljoen klanten onmiskenbaar te overtuigen: op de gebaande paden, over onherbergzame wegen maar ook op rallyparcoursen over heel de wereld. De successen tijdens de Dakar-rally’s van 2009 tot 2011 zijn zonder meer sportieve hoogtepunten.

De nieuwe Touareg, alle technische details en de uitgebreide uitrustingsmogelijkheden maakt Volkswagen pas bekend bij de wereldpremière van het model op 23 maart 2018 in Peking.

 

 

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 


De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini,
Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het
businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het
aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.


- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van
klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De
onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals
Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam
van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5
miljoen EUR in het boekjaar 2019.


- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch
merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel
distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in
2019.


- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer
30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook
investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy