ID.3 1st-modellen* worden begin september geleverd

ID.3 1st-modellen* worden begin september geleverd

  • Het wachten is voorbij voor de vroege reservatiehouders: vanaf 17 juni kan de ID.3 1st-Editionworden besteld
  • Prijzen voor lanceringsversie liggen onder de 40.000 euro
  • Een pre-serie versie van de nieuwe ID.3 is tot eind juli in het Volkswagen Contact Center te bezichtigen

De definitieve planning voor de start van de ID.-familie van Volkswagen ligt vast: vanaf 17 juni kan de tot 30.000 exemplaren beperkte eerste reeks 1st Edition van de ID.3 in de meeste Europese landen bindend worden besteld.

“De grootschalige elektrocampagne van het merk Volkswagen wordt nu ook zichtbaar op de weg met de ID.3. Dit model versterkt onze claim dat we dagelijks bruikbare en betaalbare, plaatselijk uitstootvrije mobiliteit voor iedereen aanbieden,” zegt Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer van het merk Volkswagen.

Thomas Ulbrich, directeur E-Mobiliteit bij het merk Volkswagen, voegt daar aan toe: “De voorbije maanden onder lastige pandemische omstandigheden waren voor het hele ID.3-team een grote uitdaging. Daarom is het nu des te belangrijker dat de marktintroductie van de ID.3 onmiddellijk plaats vindt. Plaatselijk uitstootvrij rijden, een hoge kwaliteitsstandaard en een begeesterende rijervaring: dat is de nieuwe ID.3”.

 

ID.3 1st – de gelimiteerde Launch-Edition

Vroege reservatiehouders van de ID.3 kunnen nu hun ID.3 1st bestellen en tussen drie versies kiezen:

De eerste productiereeks van de ID.3 gebruikt de grotere 58 kWh-batterij. De auto wordt door een in de achteras ingebouwde elektromotor aangedreven. Die ontwikkelt 150 kW en biedt een maximumkoppel van 310 Nm. Daarmee accelereert de ID.3 zonder schakelen in 3,4 seconden van 0 naar 60 km/u – rijplezier inbegrepen.

De ID.3 1st is beschikbaar in drie vaste configuraties die zijn afgestemd op typische klantenwensen. Daarnaast kunnen klanten kiezen tussen verschillende kleuren voor koetswerk en interieur.

De basisuitvoering van de ID.3 1st kost in België minder dan 38.000 euro en omvat een navigatiesysteem, een digitale radio DAB+, een klimaatregeling Air Care Climatronic met temperatuurregeling in twee zones, stoel- en stuurwielverwarming, armsteunen voorin, snelladen tot 100 kW aan gelijkstroom (DC) en  tot 11 kW aan wisselstroom (AC) en lichtmetalen 18-duimse velgen. Natuurlijke spraakbediening en ID. Light in het interieur zijn net zoals nog heel wat andere zaken standaard aan boord.

De ID.3 1st Plus (minder dan 44.000 euro) biedt daarenboven een achteruitrijcamera en het sleutelloze toegangssysteem Keyless Advanced. In het interieur heeft de ID.3 1st Plus verder nog een middenconsole met twee extra USB-C-poorten achterin. Aan de buitenkant omvat de uitrusting getinte ruiten, het Exterieur Style Pack Zilver, ledmatrixkoplampen, ledachterlichten met dynamische richtingaanwijzers en 19-duimse lichtmetalen velgen.

In de topversie ID.3 1st Max voor minder dan 50.000 euro komen daar zaken bij als het Augmented Reality Head-up Display (AR), twee extra luidsprekers, een groot panoramadak en 20-duimse lichtmetalen velgen, naast de rijhulp Travel Assist met inbegrip van de rijstrookwisselhulp Side Assist en Emergency Assist alsook de telefooninterface Comfort met inductief laden. De ID.3 1st Max wordt vervolledigd met comfortabele stoelen met elektrische verstelling en massagefunctie van de voorstoelen.

 

Miljardeninvestering in elektromobiliteit

In het kader van zijn E-campagne plant het merk Volkswagen tegen 2022 in alle belangrijke autosegmenten elektrische modellen aan te bieden. Volkswagen wil de komende jaren wereldmarktleider in E-mobiliteit worden en investeert daarom tot 2024 over de hele groep 33 miljard euro, waarvan 11 miljard alleen al naar het merk Volkswagen gaan. Tegen 2025 gaat het merk Volkswagen ervan uit 1,5 miljoen elektrische auto’s te hebben geproduceerd.

 

* ID.3 1st: Het model is een nauw bij serieproductie aansluitende studie en is nog niet te koop in Europa.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy