I.D. Buzz : back to the future

I.D. Buzz : back to the future

Volkswagen stelt de I.D. Buzz voor op het Salon van Detroit (USA). Dit nieuwe model van de I.D.-familie zet de toekomst onder stroom met als inspiratiebron de legendarische T1.

 

De North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit is de gelegenheid voor Volkswagen om een nieuw lid van de I.D.-familie voor te stellen. De I.D. Buzz is multifunctioneel en 100% elektrisch, en zal ook autonoom kunnen rijden in de toekomst. Een lichte druk op het VW-logo volstaat om het stuurwiel in het dashboard te laten verdwijnen. Terwijl de bestuurder zich ontspant, controleren de radars, lasers en andere ultrasone sensoren voortdurend de weginfrastructuur en zijn gebruikers.

 

Icon of a new era with electric drive: Volkswagen presents another model of the I.D. family
in Detroit


 Show car has two electric motors and all-wheel drive
 Design icon features multi-functional, flexible interior

Wolfsburg, 22 December 2016 – The era of electric mobility begins. At the
North American International Auto Show (NAIAS, 8 to 22 January) in
Detroit, Volkswagen is presenting a new model of the I.D. family – a multifunctional
vehicle of a new era. The concept vehicle forges links between
the legendary origins of the Volkswagen brand and its electrifying future.
Like the I.D., this concept is also based on the Modular Electric Drive Kit
(MEB), and so it shows the potential and bandwidth of the MEB.

 

Since the presentation of the I.D. at the Paris International Motor Show in
September of this year, these initials have stood primarily for a new
generation of fully connected, all-electric vehicles from Volkswagen. The
I.D. also stands for clarity in design language, pure form, honest character,
authentic emotionality – and of course an ideal spatial concept as well as a
quality in details that is typically Volkswagen.
This I.D. concept vehicle will also be able to drive fully autonomously in the
future. A light press on the Volkswagen logo, and the electrically retractable
steering wheel disappears into the cockpit. While the driver relaxes, laser
scanners, ultrasonic and radar sensors and cameras monitor other road
users and the surroundings.
The I.D. concept vehicle in Detroit forges links between the legendary
origins of the Volkswagen brand and its electrifying future. Its overall
concept is revolutionary. It combines ample space for travel with a long
electric driving range. A new feeling of freedom – with zero emissions. A
new epoch of mobility.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy