GTI Meet - The iconic festival at Lake Wörthersee

GTI Meet - The iconic festival at Lake Wörthersee

World premiere of the 310-PS Golf GTI Clubsport S

  • Fans and Volkswagen celebrating 40 years of the Golf GTI at Lake Wörthersee
  • New Clubsport S sets a new record on the North Loop of the Nürburgring
  • Volkswagen apprentices to present two powerful one-of-a-kind Golf vehicles
  • Volkswagen Motorsport to showcase the Golf GTI TCR race car

Wolfsburg / Reifnitz, 4 May 2016 -- - Volkswagen will be celebrating the Golf
GTI's 40th birthday with thousands of fans at the 35th GTI Meet at Lake
Wörthersee this weekend. The star of the festival will be the new Golf GTI
Clubsport S, whose 310 PS make it the most powerful GTI ever. Also on
hand will be the Golf GTI TCR -- - the new 330-PS race car for the TCR
International Series. Volkswagen apprentices from Wolfsburg and Zwickau
will spice up the GTI meet with two extremely powerful one-of-a-kind Golf
vehicles. Volkswagen will also take fans on a journey through the 40-year
history of the GTI by presenting all seven generations of the iconic model in
Reifnitz -- - from the very first Golf GTI to the new GTI and GTI Clubsport.
Volkswagen will build 400 units of the Golf GTI Clubsport S. With 228 kW /
310 PS, the Clubsport S is the most powerful production version of the Golf
that Volkswagen has launched on the market to date. This super GTI model
borrows the engine genes of the 243 kW / 330 PS Golf GTI TCR, which is the
race car version being used by Volkswagen Motorsport in the TCR
International Series. The Golf GTI Clubsport S featuring an extensively
modified chassis demonstrated just how much potential it has to offer only
a few days ago at the North Loop of the Nürburgring, where it set a new
record for a front-wheel drive production car by completing a lap in 7:49.21.

Volkswagen apprentices from the Wolfsburg and Zwickau plants will
continue their tradition of presenting one-off Golf models on the stage at
the GTI festival. This year, the team from Wolfsburg will showcase the Golf
GTI Heartbeat, which boasts 400 PS -- - or 10 PS for each of the 40 years the
GTI has been in existence. The apprentice group from Zwickau will pay
tribute to the 35th GTI Meet at Lake Wörthersee with the Golf R Variant
Performance 35: this vehicle has an output of 350 PS -- - 10 PS for each
meeting at Lake Wörthersee.


GTI -- - for 40 years, these three letters have stood for the ultimate benchmark
for compact sports cars. The Golf GTI. The model was launched on the
market in 1976 and democratised sporty driving. It was equipped with the

GTI insignia, which made it a unique original, and it featured an agile engine,
direct steering, a tight chassis, low weight, a design that sent a powerful
message, a gearshift with a golf ball as a grip, red stripes on the radiator
grille and sports seats with a tartan pattern. The GTI was developed as a
secret mission. The initial goal was to build 5,000 cars. Today, total
production of all Golf GTI models has long since surpassed the two million
mark. GTI. A phenomenon. Unique. A rising star for 40 years.

*Fuel consumption figures for the Golf GTI Clubsport S in l/100 km: 7.4 (combined);
*CO2 emissions in g/km: 172 (combined). Efficiency class: F; * = forecast values, as
of May 2016

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy