Finetuning voor de wereldkampioen rally: Volkswagen Polo R WRC voor het nieuwe seizoen tot in de details verbeterd

Finetuning voor de wereldkampioen rally: Volkswagen Polo R WRC voor het nieuwe seizoen tot in de details verbeterd

 

Voorzichtige evolutie: enkele gerichte verbeteringen voor de Volkswagen Polo R WRC -  Meest succesvolle auto in de geschiedenis van het Wereldkampioenschap Rally wordt nog beter

De meest succesvolle auto in de geschiedenis van het FIA Wereldkampioenschap Rally (WRC) wordt nog beter. Volkswagen heeft de Polo R WRC in detail geoptimaliseerd en begint met deze vierwielaangedreven bolide van 21 tot 24 januari aan het seizoen 2016 in de legendarische Rally van Monte-Carlo. De enkele voorzichtige veranderingen aan de auto van drievoudig wereldkampioen Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) en van de duo's Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) en Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) moeten vooral de betrouwbaarheid van de wagen ten goede komen. Niet alleen onder, maar ook boven de motorkap werd de Polo R WRC licht herwerkt: de designwijzigingen aan de voorzijde zorgen ervoor dat de 318 pk sterke vierwielaangedreven bolide nog zelfverzekerder voor de dag komt. Met 34 zeges in 39 WK-rally's is de Polo R WRC na amper drie seizoenen al de meest succesvolle rallyauto aller tijden.

 

Onder de motorkap: een nog sterkere Polo R WRC

De Polo R WRC van de tweede generatie werd nog betrouwbaarder. Twee aanpassingen aan het chassis zorgen voor een efficiënte verbetering van de stabiliteit. Het voorste hulpframe werd versterkt, net als de dwarsarmen van de achteras bij de gravel-versie van de Polo R WRC. De motor van 318 pk bleef bijna identiek aan die van de Polo R WRC uit 2015, hij kreeg enkel een met het blote oog nauwelijks zichtbare wijziging aan de zuigers om de betrouwbaarheid verder te verhogen.

 

Boven de motorkap: beklemtoning van de opmerkelijk gespierde voorzijde

Een pak zichtbaarder zijn de veranderingen die de Polo R WRC aan de buitenkant onderging. Het in 2015 ingevoerde design blijft in grote lijnen behouden, maar kleine aanpassingen zetten de opmerkelijk gespierde voorzijde van de World Rally Car uit Wolfsburg voortaan nog meer kracht bij. Witte strepen en vlakken verlenen de voorzijde meer expressiviteit en beklemtonen de strakke lijnen en het opmerkelijke design van deze topper.

 

Seizoen 2016: 14 deelnames wereldwijd voor de Polo R WRC

Van Monte-Carlo tot Australië, over Europa, Argentinië en Mexico naar China: het seizoen 2016 van het FIA Wereldkampioenschap Rally (WRC) telt voortaan 14 rally's in plaats van 13 in de voorbije jaren. De beproefde kalender werd uitgebreid met een WK-manche in China, de enige overzeese asfaltrally in 2016, wat vooral een logistieke uitdaging zal betekenen voor de toelevering van wisselstukken. Het seizoen start met de legendarische Rally van Monte-Carlo, die van 21 tot 24 januari plaatsvindt.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy