European premiere of the Volkswagen I.D. Buzz at the Geneva International Motor Show

European premiere of the Volkswagen I.D. Buzz at the Geneva International Motor Show

 

Geneva – The I.D. Buzz concept car from Volkswagen celebrates its European premiere at the Geneva International Motor Show (9 to 19 March). The new electric MPV is the second model in the I.D. range and provides a look ahead to the future – it shows in particular that the modular electric drive matrix (MEB) is well suited to larger vehicles as well: batteries and drive system are housed within the floor; driver and passengers find lots of space for travelling in comfort above.

The Geneva International Motor Show is already the third outing for the I.D. Buzz. Following its world premiere at the start of January in Detroit came an encounter with the T1 for a photo-shoot in Miami, Florida. Even though there are seven decades between Volkswagen's oldest and newest MPV, the I.D. Buzz undoubtedly has its predecessor's genes: maximum utilisation of space on the footprint of a medium-size passenger car. On top of that comes multi-variable seating and interactive connectivity. Thanks to the extended MEB XL platform, this 4,942 mm long, 1,976 mm wide and 1,963 mm high concept vehicle provides what for its class are extraordinary spatial dimensions inside as well.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy