Elektrische mobiliteit centraal in de Chinese projecten van de Volkswagen-groep

Elektrische mobiliteit centraal in de Chinese projecten van de Volkswagen-groep

 

Nieuwe modellen, nieuwe partners, nieuwe technologieën… De Volkswagen-groep profiteerde van het salon van Shanghai om de mobiliteit van morgen te schetsen op de sleutelmarkt die China is. ‘Samen de toekomst vormgeven’, dat was het Leitmotiv van een avond waarop het merk tal van nieuwigheden, waaronder drie elektrische wereldpremières, heeft voorgesteld.

Aan de vooravond van de officiële opening van Auto Shanghai 2017 onthulde Volkswagen een indrukwekkende reeks modellen, maar de groep presenteerde er eveneens zijn strategie op het vlak van ontwikkeling en mobiliteit voor de toekomst, in nauwe samenwerking met zijn lokale medewerkers. “De volgende jaren zal Volkswagen zich nog meer op de Chinese markt richten”, verklaarde de CEO van de groep, Matthias Müller. “China is snel, krachtdadig en innovatief. Het is ook de wereldleider op het vlak van mobiele elektronica. We zullen de samenwerking met onze bestaande partners verstevigen en nieuwe samenwerkingen met Chinese ondernemingen ontwikkelen om de mobiliteit van morgen op punt te stellen.”

 

Alleen al in 2017 zullen de Volkswagen-groep en zijn twee Chinese partners in totaal 30 nieuwe modellen in China lanceren, waaronder tal van SUV’s. Sommige daarvan zullen genieten van een geavanceerd stemherkenningssysteem dat bijdraagt tot de verhoging van de gebruiksvriendelijkheid aan boord. Daarvoor werd een nieuwe joint venture opgericht met het Chinese bedrijf MobVoi, dat gespecialiseerd is in artificiële intelligentie.

 

De Audi X17 BEV Coupé, de ŠKODA VISION E en de Volkswagen I.D. Crossover concept maken deel uit van de nieuwigheden die de groep onthulde, net als het studiemodel ‘Sedric’ dat onlangs werd voorgesteld op het Salon van Genève. Sedric is een 100 % autonoom voertuig zonder stuur of pedalen, dat het belang van volledig geautomatiseerd rijden in de strategie van de groep benadrukt. Hij biedt een vooruitblik op de mobiliteit van de toekomst en zal in China verder worden ontwikkeld, waar hij profiteert van het recent ondertekende akkoord met MobVoi. In dezelfde geest ondersteunt de Volkswagen-groep in China een project van een intelligente stad waar een vloot van autonome voertuigen zoals Sedric ter beschikking van de inwoners wordt gesteld.

 

In afwachting verstevigt Volkswagen zijn aanwezigheid in de groeiende sector van het autodelen met autoverhuurbedrijf Shouqi in Peking. “We willen onze Chinese klanten optimale mobiliteitsoplossingen voor de toekomst bieden”, verduidelijkt Jochem Heizmann, lid van de raad van bestuur. “We zullen mobiliteit toegankelijker maken voor meer mensen en onze Chinese klanten tegelijk de mogelijkheid bieden om comfortabeler, schoner en veiliger te rijden.”

 

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy