Een VW Fun Cup in de kleuren van Sun Child aan de start

Een VW Fun Cup in de kleuren van Sun Child aan de start

Als je met een VW Fun Cup op het circuit van Francorchamps plankgas en zonder de voet van het gaspedaal te halen door de Raidillon racet, mag je geen klein hartje hebben, dat weten piloten maar al te goed. Diezelfde piloten tonen echter even graag een groot hart voor de goede zaak en benutten dit prachtige evenement met veel plezier om liefdadigheidsverenigingen in de bloemetjes te zetten voor het prachtige werk dat ze leveren

Dat is exact wat het team van de VW Fun Cup met nummer 339 wil doen voor de vereniging

Sun Child. Het team bestaande uit Xavier Mezquita, Rob Krüger, Manu Van

de Ryse, Kevin Kenis, Xavier Daffe, François Semoulin en Yvan Muller koestert niet

alleen sportieve ambities, namelijk zo hoog mogelijk scoren in het klassement van

de tweezitters, maar heeft zich bovendien als doel gesteld om minder begunstigde

jongeren een uitzonderlijke ervaring te bezorgen, de vereniging te promoten en er

fondsen voor te werven.

 

Xavier Mezquita: «Wij rijden al voor het derde opeenvolgende jaar in de kleuren van

Sun Child. Na twee jaar achter het stuur van een eenzitter maken we nu de overstap

naar een tweezitter, met de steun van Volkswagen. Met onze eerdere deelnames

aan de 25 Uren slaagden we er al in om Sun Child (beter) bekend te maken

bij het publiek en nieuwe sponsors aan te trekken. Dit jaar willen we nog een stapje

verder gaan en, dankzij de tweezitsformule, genodigden van de vereniging de kans

bieden om de race van binnenuit te beleven. We hebben voor dit project een team

van ervaren en enthousiaste piloten op de been gebracht.»

 

Le Moniteur Automobile / Autogids verbindt zijn naam graag aan dit initiatief, uit liefde

voor de sport, maar ook omdat het een originele en haast unieke manier is om deze

passie te delen met de bezoekers, en in het bijzonder met hen die plaatsnemen in

de passagierszetel.

 

Dankzij een partnerschap met Champagne de Castellane kunnen de bezoekers bovendien

ook een glas drinken ten voordele van Sun Child. Ze worden ontvangen door

vrijwilligers van de vereniging, die elkaar afwisselen voor het onthaal. De vrijwilligers

zullen ook helpen met de uitrusting van de kandidaat-passagiers alvorens ze in de

wagen stappen.

 

De voorbereiding van de tweezits VW Fun Cup nr. 339 en de support tijdens de race

worden toevertrouwd aan het WRT-team, dat voor de wagen zal zorgen in de F1-

stands nabij de bocht van La Source.

 

Sun Child steunt zwaar zieke kinderen

Sinds meer dan 20 jaar helpt de vzw ‘Sun Child - Prendre un enfant par la main’ kinderen

uit minder begunstigde gezinnen die getroffen zijn door kanker of een ernstige

chronische ziekte. De werking van Sun Child is gebaseerd op twee fundamentele

principes: alle ingezamelde fondsen worden gebruikt ten voordele van de kinderen

(en hun familie) en alle acties worden gerealiseerd door vrijwilligers.

De vzw helpt de families op verschillende manieren. Ofwel financieel, door verschillende

uitgaven te betalen die te maken hebben met de ziekte, de schoolkosten of de primaire

levensbehoeften van deze gezinnen. Ofwel door sociale en morele ondersteuning,

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy