Een interdisciplinaire aanpak voor de mobiliteit van de toekomst
Zondag 5 maart 2017 —
Het Volkswagen Group Future Center Europe, dat werd gelanceerd ter gelegenheid van het autosalon van Genève 2016, blijft innoveren. Designers ontmoeten er digitalisatie-experts om de mobiliteit van de toekomst te verzekeren...
Om ook tegen 2025 de toonaangevende automobielgroep te blijven, beoogt Volkswagen de link tussen de autowereld en de digitale wereld nog strakker te maken ten bate van zijn klanten. Dit werk uitgevoerd in de Future Centers (Europa, Californië en Azië), zal Volkswagen toelaten zich te positioneren als referentie op vlak van consumentenervaring, interfaces, werkingslogica, interieurconcepten en infotainment.
“Met onze interdisciplinaire teams van designers en digitalisatie-experts ontwikkelen we de mobiliteit van de toekomst en vinden we de auto opnieuw uit in nauwe samenwerking met onze verschillende merken. We willen groeien van een hardwarebedrijf naar een geïntegreerde onderneming die hardware, software en diensten combineert”, bevestigde de verantwoordelijke van het digitale departement, Johann Jungwirth.
In totaal bezit de Volkswagen-groep wereldwijd 39 gespecialiseerde IT-centra, gelokaliseerd in Europa, Noord-Amerika en Azië. In deze laboratoria concentreren meer dan 2.000 experts zich op artificiële intelligentie, netwerkoplossingen, virtuele realiteit en mobiliteit ‘on demand’. Met de autonome wagen als uitgangspunt zullen de rijgewoonten van gebruikers in de toekomst compleet veranderen, wat ruimte biedt voor de ontwikkeling van tal van nieuwe concepten.