Een interdisciplinaire aanpak voor de mobiliteit van de toekomst

Een interdisciplinaire aanpak voor de mobiliteit van de toekomst

 

Het Volkswagen Group Future Center Europe, dat werd gelanceerd ter gelegenheid van het autosalon van Genève 2016, blijft innoveren. Designers ontmoeten er digitalisatie-experts om de mobiliteit van de toekomst te verzekeren...

Om ook tegen 2025 de toonaangevende automobielgroep te blijven, beoogt Volkswagen de link tussen de autowereld en de digitale wereld nog strakker te maken ten bate van zijn klanten. Dit werk uitgevoerd in de Future Centers (Europa, Californië en Azië), zal Volkswagen toelaten zich te positioneren als referentie op vlak van consumentenervaring, interfaces, werkingslogica, interieurconcepten en infotainment.

“Met onze interdisciplinaire teams van designers en digitalisatie-experts ontwikkelen we de mobiliteit van de toekomst en vinden we de auto opnieuw uit in nauwe samenwerking met onze verschillende merken. We willen groeien van een hardwarebedrijf naar een geïntegreerde onderneming die hardware, software en diensten combineert”, bevestigde de verantwoordelijke van het digitale departement, Johann Jungwirth.

In totaal bezit de Volkswagen-groep wereldwijd 39 gespecialiseerde IT-centra, gelokaliseerd in Europa, Noord-Amerika en Azië. In deze laboratoria concentreren meer dan 2.000 experts zich op artificiële intelligentie, netwerkoplossingen, virtuele realiteit en mobiliteit ‘on demand’. Met de autonome wagen als uitgangspunt zullen de rijgewoonten van gebruikers in de toekomst compleet veranderen, wat ruimte biedt voor de ontwikkeling van tal van nieuwe concepten.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy