D'Ieteren start met onlineverkoop

D'Ieteren start met onlineverkoop

Voortaan kunnen D’Ieteren-klanten een Volkswagen uit stock volledig digitaal kopen zonder daarvoor uit hun zetel te moeten komen. Deze online verkoopformule is voorbehouden voor particulieren, telt 7 stappen en toont aan dat de automobielsector in volle transformatie is.

 

Het innovatieve online verkoopproces kan volledig digitaal worden doorlopen, inclusief de ondertekening van het contract, de betaling van een voorschot en de keuze van de betalingswijze. Men kan zelfs rechtstreeks op het platform het bestelformulier voor het voertuig en het eventuele financieringscontract via VDFin ondertekenen. “Met de nieuwe volledige digitale verkoopoplossing wil D’Ieteren een voortrekkersrol spelen inzake online mobiliteitsdiensten en nu al anticiperen op de steeds bredere ontwikkeling van de autoverkoop”, zegt CEO van D’Ieteren Auto, Denis Gorteman.

 

Het proces zelf telt 7 stappen en verloopt systematisch via het Volkswagen-netwerk van verdelers:

  1. Een auto kiezen en een MyVolkswagen-account aanmaken
  2. Een verdeler kiezen
  3. Een betaalmethode en/of financiering kiezen
  4. De overeenkomstige documenten regelen
  5. Het contract online ondertekenen
  6. Een voorschot betalen
  7. De auto ophalen bij de gekozen verdeler

 

Verder toont de nieuwe website een beschrijving van het voertuig en de uitrusting, de contactgegevens van de verdeler waar het voertuig zich bevindt en informatie over de beschikbare financieringsmethodes van VDFin.

 

Deze online sales vervangt zeker niet de traditionele verkoop, waar veel van onze klanten belang aan hechten, maar vult het dienstenpakket verder aan.

 

Volkswagen heeft recent ook met een online boekingssite voor de gloednieuwe elektrische ID.3 1e geïnnoveerd. Klanten die geïnteresseerd zijn in de aankoop van de speciale editie kunnen zich vooraf registreren op de volgende website: https://www.volkswagen.be/e-mobility/nl/id-familie/id.html.

 

De stockvoertuigen en alle bijhorende informatie via: https://stock.volkswagen.be/nl

 

https://www.volkswagen.be/e-mobility/nl.html

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy