D'Ieteren Auto lanceert E-DI, Electric D'Ieteren Solutions

D'Ieteren Auto lanceert E-DI, Electric D'Ieteren Solutions

Om in te spelen op de stijgende vraag naar zowel elektrische voertuigen als plug-inhybrides lanceert D’Ieteren Auto een totaalpakket van intelligente laad- en energieoplossingen voor zowel particuliere als professionele klanten: Electric D’Ieteren Solutions.

Met Electric D’Ieteren Solutions, kortweg EDI, wil D’Ieteren Auto een portfolio van intelligente laad- en energieoplossingen uitbouwen en een duurzaam ecosysteem creëren dat een antwoord biedt op alle vragen van zowel bestuurders van elektrische wagens als van wagenparkbeheerders met stekkerauto’s in hun vloot. Het EDI-aanbod omvat laadstations voor thuis en op het werk, maar ook een laadpas voor het laden onderweg die toegang biedt tot meer dan 100.000 laadpunten in 25 Europese landen. Daarnaast voorziet EDI in een reeks diensten voor zowel de privéklanten als de professionele accounts.

Er is in België duidelijk sprake van een groeiende vraag naar laadinfrastructuur. Uit studies blijkt bovendien dat 70% van de klanten de batterij van hun elektrische wagen liefst thuis willen opladen, 20% op het werk en 10% onderweg. Tegelijkertijd zal ook de verkoop van elektrische wagens dit jaar in stijgende lijn gaan. Meer elektrische auto's betekent onlosmakelijk dat er meer efficiënte en slimme oplossingen voor laadinfrastructuur nodig zijn. Met EDI onderstreept D’Ieteren Auto zijn doelstelling om uit te groeien tot een toonaangevende leverancier van duurzame mobiliteit op de Belgische markt.

Volkswagen D’Ieteren Finance biedt verschillende financieringsformules aan voor de EDI-oplossingen.

De nieuwe laadstations van EDI zijn te ontdekken op de standen van Audi, Volkswagen en Volkswagen CVI op het autosalon en op:  https://www.e-di.be/nl/

 

Het aanbod van E-DI in detail:

 

  1. Laadpalen

Voor particuliere klanten:

  • 1-fasig laadstation (3,6 - 7,4 kW)
  • Geschikt voor elk type EV en plug-inhybride

 

  • 3-fasig laadstation (11 -22 kW)
  • Geschikt voor elk type EV en plug-in hybride

 

 

Voor professionele klanten:

  • 3-fasig laadstation met 2 stekkers (2 x 22 kW)
  • Geschikt voor elk type EV en plug-inhybride

 

 

  1. Diensten

Installatie en service :

  • Audit van de elektrische thuisinstallatie
  • Installatie van het laadstation door onze installatiepartners
  • Onderhoud van het laadstation
  • 24/7-ondersteuning en technische interventie ter plaatse
  • Certificering door een erkend controleorganisme

 

Laadpas en app:

  • Internationale laadpas met toegang tot een netwerk van 100.000 publieke laadpunten in 25 Europese landen
  • App met realtime-informatie over de beschikbaarheid van het laadstation, de laadsnelheid en het tarief
  • Split billing = gedeelde facturatie waarbij de kosten van het laden gescheiden worden van het huishoudelijke energieverbruik en gefactureerd worden aan de werkgever

 

Meer informatie op www.e-di.be.

 

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy