De nieuwe Golf staat in de startblokken

De nieuwe Golf staat in de startblokken

  • Eerste schetsen geven een blik op het design van de achtste generatie
  • Wereldpremière op 24 oktober in Wolfsburg

Als er één model is dat we een bestseller mogen noemen, dan is het wel de Golf. Doorheen de generaties is hij continu verder ontwikkeld en vandaag is hij wereldwijd een gevestigde waarde. Over twee weken, op 24 oktober, onthult het merk Volkswagen in Wolfsburg de achtste generatie in wereldpremière. Hij is meer gedigitaliseerd en geconnecteerd dan ooit tevoren, bulkt van de innovaties en pakt uit met een hoogst expressief design.

In dit nieuwe model zijn alle sterke punten die van de Golf een wereldwijde bestseller hebben gemaakt verder geperfectioneerd. Naast het nieuwe gamma van efficiënte motoren geeft verder ontwikkelde ondersteltechnologie een boost op het vlak van levendigheid. De nieuwe Golf is ook een trendsetter door zijn gedigitaliseerde en connectiviteitsgerichte interieurwereld, zijn rijhulpsystemen en zijn online gebaseerde functies en diensten.

Zijn koetswerkdesign is dynamischer dan ooit tevoren, en toch is hij van alle kanten onmiddellijk herkenbaar als een Golf. In het interieur bepalen frisse kleuren en stoffen de look van het nieuwe compacte model, net zoals de nieuwe digitale cockpit.

De jongste generatie van de Golf komt in december op de markt.

 

  1. Het model is nog niet verkrijgbaar voor verkoop.
Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy