De Emergency Assist van Volkswagen behaalt de «German Mobility Award 2017».

De Emergency Assist van Volkswagen behaalt de «German Mobility Award 2017».

 

Het bijstandssysteem Emergency Assist van Volkswagen werd bekroond met de «German Mobility Award 2017», die wordt uitgereikt door het Duitse federale ministerie van Transport en Digitale infrastructuur voor een veiligere en intelligentere mobiliteit in het kader van het initiatief «Germany – Land of Ideas». 

Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door een comité van 16 experts waaronder de staatssecretaris van het federale ministerie van Transport en Digitale infrastructuur Dorothée Bär, is een mooie erkenning van de expertise en de toewijding van het hele ontwikkelingsteam van Volkswagen. «De Emergency Assist levert een belangrijke bijdrage tot de beperking van het aantal ongevallen. Dankzij de permanente evolutie van onze bijstandssystemen kunnen we de weg naar de mobiliteit van de toekomst tonen» verklaarde Stefan Gies, verantwoordelijke van de chassisontwikkeling, bij ontvangst van de prijs.

 

De tweede generatie van de Emergency Assist bundelt toepassingen zoals Lane Assist (rijstrookassistent), ACC (adaptieve snelheidsregelaar), Side Assist (assistent bij verandering van rijstrook) en Park Assist (parkeerhulp). Het systeem bewaakt voortdurend de acties van de bestuurder (gaspedaal, rem, stuur) om aanrijdingen te vermijden of op zijn minst de ernst ervan te beperken. Als de bestuurder geen enkele reactie vertoont na het verschijnen van visuele en geluidssignalen, reageert de Emergency Assist om het voertuig in veiligheid te brengen door de noodknipperlichten te activeren terwijl ook de snelheid wordt teruggebracht en de wagen op zijn rijstrook wordt gehouden. Als het verkeer en de omstandigheden het toelaten, wordt de wagen naar een vluchtstrook geleid om zich daar in alle veiligheid te parkeren. Bovenop de visuele en geluidssignalen laat een optionele gordelvoorspanner toe de bestuurder in zijn stoel te beveiligen.

 

«Germany – Land of Ideas» is een initiatief dat in 2005 werd gecreëerd door de federale regering en de federatie van Duitse industrieën (BDI) en als doel heeft de Duitse creativiteit en innovatie op de  nationale en internationale scene te promoten.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy