Countdown to Golf update in November (Safety):

Countdown to Golf update in November (Safety):

 

Volkswagen democratises safety with the Golf

• Golf made airbags and ESC the norm
• Golf assistance systems defuse critical situations

Wolfsburg, 19 October 2016 – For more than four decades, Golf technologies have been mirrored 
in the automotive world. What's more: Volkswagen has democratised progress with these innovations. 
In particular, thanks to the Golf, safety systems are no longer the privilege of a few, 
but an expected feature for all. It started with basics such as appropriate headrests and a secure chassis. 
This was followed by crash-optimised bodywork, airbags and ABS. Electronic stability control (ESC) 
first appeared in 1998 and is still helping drivers today to keep control of the vehicle in potentially 
dangerous situations. The next stage was innovative assistance systems which created a safety revolution: 
from City Emergency Braking which anticipates dangers in city traffic and prevents collisions, 
to the Blind Spot Monitor which takes away the threat of the blind spot. The Golf's assistance systems 
are wide-ranging. Now the countdown for the Golf update is underway – 
and this will once again make the road safer.

Significant Golf safety systems from four decades at a glance:

• Neutral front wheel drive – Golf MkI, 1974
• Three-point automatic seat belts and headrests on all Golf cars – Golf MkII, 1976
• Anti-lock braking system (ABS) – Golf MkII, in “syncro” for the first time, 1986
• Driver and passenger airbags – Golf MkIII, 1992
• ABS as standard on all Golf cars – Golf MkIII, 1996
• Electronic stability control (ESC) – Golf MkIV, 1998
• Brake Assist – Golf MkIV, 1999
• ESC first in Germany as standard on all Golf cars – Golf MkIV, 1999
• Crash-optimised pedal clusters (COF) – Golf MkV, 2003.
• Adaptive Cruise Control (ACC), knee airbags – Golf MkVI, 2008.
• ACC with Front Assist plus City Emergency Braking – Golf MkVII, 2012.
• Automatic Post-Collision Braking System, Proactive Occupant Protection System – Golf MkVII, 2012.
• Blind Spot Monitor and Rear Traffic Alert – Golf Sportsvan, 2014.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy