California XXL concept, kampeerwagen op basis van de Crafter

California XXL concept, kampeerwagen op basis van de Crafter

 

  • Met zijn verhoogd dak, zijn keukenblok en de geïntegreerde badkamer geeft deze California XXL een idee van hoe een kampeerwagen die op de Crafter is gebaseerd er kan uitzien
  • Voor deze concept gebruikte men een Crafter met iets langere wielbasis zodat men alle elementen kon monteren waardoor hij de kwaliteiten van de populaire California naar het segment van de grote kampeerwagens brengt

De Volkswagen California is dé referentie in zijn genre en hij is gebaseerd op de Bulli, de populairste kampeerwagen ooit. Gedurende de voorbije decennia werd het polyvalente interieur verfijnd tot in de kleinste details en op die manier kon deze wagen miljoenen gebruikers overtuigen. Vandaag is het de beurt aan de nieuwe Crafter ; die biedt tal van rijhulpmiddelen, is erg wendbaar, verbruikt weinig en beschikt over alle kwaliteiten van de California maar hij is groter van formaat. Hij gaat zelfs nog een stapje verder door deze kwaliteiten nog verder te verfijnen. De California XXL concept is veleer de volwassen versie van de legendarische gemotoriseerde globetrotter.

Het innovatieve koetswerk en het doordachte interieur hebben voor een bijzonder ruime California XXL gezorgd die onder andere een bed van bijna 2 meter biedt. Het interier van de zwerfwagen biedt ook heel veel bewegingsvrijheid en dat geldt ook voor de zitbank en de stoelen die 180° kunnen gedraaid worden. De keukenhoek biedt twee kookpitten, een koelkast, een vergiet en een uitschuifbaar werkblad. Door de riante afmetingen van de California XXL kon men ook een gebruiksvriendelijke badkamer integreren met douche en een toilethoek voor extra comfort.

Ondanks de hoogte van 2,9 meter was er oog voor een verzorgde aerodynamica (vooral ter hoogte van het dak) zodat deze California XXL een stroomlijn heeft die vergelijkbaar is met die van een klassieke Crafter.

Meer informatie volgt bij de lancering van de Wereldpremière van deze California XXL concept die zal plaatsvinden op het "Caravan Salon Düsseldorf", dat loopt van 26 augustus tot 3 september 2017.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy