Beetle Mania in New York: Volkswagen presenteert vier nieuwe versies van de Beetle
Op de New York International Auto Show presenteert Volkswagen niet minder dan vier nieuwe varianten van zijn cultauto 'The Beetle'. Naast de twee coupés en twee cabriolets viert ook de nieuwe Golf Alltrack in New York zijn VS-première.
Volkswagen breidt het gamma van de Beetle verder uit en biedt met vier studiemodellen een vooruitblik op mogelijke extra varianten. Bij de Beetle Cabriolet Denim is blauw de hoofdtoon. Zowel de koetswerkkleur 'Stonewashed Blue Metallic' als de kap in donkerblauw met een speciale stofstructuur leggen een link naar de jeans, of denim.
De Beetle Cabriolet Wave in de kleur 'Habanero Orange Metallic' weerspiegelt het Amerikaanse levensgevoel langs de Oost- en Westkust van de VS. Dat komt ook tot uiting in het interieur van deze cabriolet: patronen uit de vijftiger en zestiger jaren van vorige eeuw sieren de centrale zetelbanen in stof, een dashpad uit echt hout in traditionele surfboardstijl maakt het plaatje compleet.
Voor liefhebbers van iets bijzonders is de Beetle Pink Edition de juiste keuze. Accessoires in roze vind je in Manhattan en andere metropolen zelfs bij de duurste labels. Enkel een auto ontbrak nog. Met de coupé in 'Pink Metallic' vervult Volkswagen nu ook die wens. Accenten in zwart, chroom en aluminiumlook zorgen voor knappe contrasten aan de buitenzijde en in het interieur.
De Beetle Concept R-Line staat op zijn beurt voor automobiele sportiviteit. Hij wordt aangedreven door een 2.0 TSI van 162 kW/220 pk, zodat het design zich ook vertaalt in passende prestaties. Deze Beetle in 'Oryx White' met parelmoereffect maakt indruk met zijn specifieke bumpers en rondomlopende lijst in hoogglanzend zwart, een eveneens zwarte diffusor en een grote achterspoiler. De sportieve uitstraling zet zich ook in het interieur door, met sportkuipzetels en elementen in leder-carbonlook.
De Volkswagen-groep
De Volkswagen-groep, waarvan de hoofdzetel in Wolfsburg gevestigd is, is een van de leidende autofabrikanten wereldwijd en de grootste autoconstructeur van Europa. In 2013 verhoogde de Groep het aantal geleverde voertuigen tot 9,731 miljoen exemplaren (2012: 9,276 miljoen), wat overeenkomt met een marktaandeel van 12,8% op de wereldwijde personenwagenmarkt.
Bijna één kwart van alle nieuwe wagens in West-Europa (24,8%) is afkomstig van de Volkswagen-groep. In 2013 bedroeg de totale omzet van de Groep 197 miljard euro (2012: 193 miljard). In het boekjaar 2013 bedroeg de winst na belasting 9,3 miljard euro (2012: 21,9 miljard).
De Groep telt twaalf merken uit zeven Europese landen: Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Nutzfahrzeuge (bedrijfsvoertuigen), Scania en MAN.
Ieder merk heeft zijn eigen karakter en opereert als een onafhankelijke speler op de markt. Het productspectrum gaat van motorfietsen over zuinige kleine auto’s tot uiterst luxueuze wagens. In de sector van de bedrijfsvoertuigen reikt het gamma van pick-ups tot bussen en zware vrachtwagens.
De Volkswagen-groep is ook actief in andere bedrijfssectoren, met de productie van grote dieselmotoren voor maritieme en stationaire toepassingen (kant-en-klare krachtcentrales), turboladers, turbomachines (stoom- en gasturbines), compressoren en chemische reactoren. Daarnaast produceert de groep ook speciale transmissiesystemen voor voertuigen en turbines.
Daarnaast biedt de Volkswagen-groep een brede waaier aan financiële diensten aan, waaronder financiering voor handelaars en consumenten, leasing, bank- en verzekeringsdiensten en vlootbeheer.
De Groep exploiteert 106 productiesites in 19 Europese landen en in 8 landen in Amerika, Azië en Afrika. Wereldwijd staan 572.800 werknemers in voor de productie van ca. 39.350 voertuigen per dag, voor voertuiggerelateerde diensten of diensten in andere bedrijfsdomeinen. De Volkswagen-groep verkoopt zijn voertuigen in 153 landen.
Het doel van de Groep is om aantrekkelijke, veilige en milieuvriendelijke wagens aan te bieden die in een steeds meer veeleisende markt kunnen concurreren en wereldwijd de norm bepalen in hun respectievelijke klasse.