Beautiful, versatile, modern and connected

Beautiful, versatile, modern and connected

  • The Nivus01 opens a new market segment, with an innovative design combining SUV elements and sport coupé lines
  • Two 10-inch screens: with the Active Info Display and the new VW Play infotainment, the Nivus is the first Latin American "smart car"
  • New model innovates with premium segment features, as the ACC (Adaptive Cruise Control), Emergency Braking, TSI engine and LED headlights
  • The Nivus is the first Volkswagen model developed in Latin America to be manufactured and commercialized in the European market

São Bernardo do Campo (Brazil). The Nivus arrives to make history. With an innovative design and new connectivity and streaming concepts, the Nivus comes out now in a totally digital world presentation, from Brazil to the world. The new model has been developed by Volkswagen South America and will be manufactured initially at the Anchieta factory, in São Bernardo do Campo, SP, to be commercialized in the South American market. In a second moment, the model will be made also in Europe.

First model developed in the region that will be manufactured and commercialized also in the European market, one of the world's most competitive", says Pablo Di Si, president and CEO of Volkswagen Latin America. "Since 2017, we have fully renewed our portfolio, in the largest product offensive in Volkswagen's history in the region. The New Brand Design also inaugurates our New Brand Design in South America. This is much more than a new brand logo. It is a brand attitude, with new colors, closer to people", emphasizes Di Si.

The Nivus01 will be officially launched in the Brazilian market in the next few weeks. In Argentina, the model will be in the dealerships at the end of the second half this year. The first semester of 2021 will be the time for the remaining South American markets to receive the Nivus. The model will be also launched in Europe, during next year's second half.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy