Batterijen met hoge capaciteit en 8 jaar garantie voor nieuwe ID.3 en rest van de ID.-familie

Batterijen met hoge capaciteit en 8 jaar garantie voor nieuwe ID.3 en rest van de ID.-familie

  • Volkswagen zal acht jaar respectievelijk 160.000 kilometer garantie op de capaciteit van de ID.-batterijen geven
  • De batterijen van de ID.-familie  kunnen met een laadvermogen van tot 125 kW onderweg zeer snel opladen
  • Een nieuw aanbod van Volkswagen-wallboxen zal ook thuisladen en laden op het werk vlot mogelijk maken

Volkswagen start nog dit jaar met de productie van de ID.3. Het compacte model is de eerste telg van de ID.-familie, een nieuwe generatie progressieve elektrische voertuigen. Hun lithium-ionbatterijen zullen een rijbereik halen tot 550 km en dus comfortabele reisafstanden mogelijk maken. Over de duurzaamheid van de batterij hoeven toekomstige bezitters  van een ID.-model zich geen zorgen te maken. Want Volkswagen garandeert dat de batterij zelfs na acht jaar respectievelijk 160.000 km nog over minstens 70% van haar bruikbare capaciteit zal beschikken.

 

Center of Excellence

Sinds 2017 heeft Volkswagen de ontwikkeling van batterijen in een Center of Excellence gebundeld. Dat moet er onder andere voor zorgen dat alle batterijen van de ID.- familie voor zeer lange tijd hun maximale capaciteit behouden en dus een groot rijbereik garanderen. Frank Blome, hoofd van het Center of Excellence in Salzgitter: “Wij claimen dat de ID. -batterijen een autoleven lang meegaan.”

 

Korte laadtijden dankzij groot laadvermogen

Volkswagen zal de batterijen in verschillende groottes aanbieden. Dit is vergeleken met de huidige elektrische voertuigen van het merk volledig nieuw. Indien de eigenaar van een ID. geen groot rijbereik behoeft (omdat hij hoofdzakelijk in de stad rijdt en voornamelijk korte afstanden aflegt), dan heeft hij genoeg aan een batterij met een kleinere opslagcapaciteit. Zo wordt zijn auto goedkoper. Wie daarentegen wel vaak lange afstanden aflegt, zal kiezen voor een grotere batterij. Op die manier is de inzetbaarheid flexibeler. Afhankelijk van batterij en voertuigtype is een maximaal rijbereik van ca. 330 tot 550 km (telkens volgens WLTP) haalbaar. Bovendien kon Volkswagen de batterij op een laadvermogen van tot 125 kilowatt brengen, wat tot nu toe in het segment van de ID.3 ongezien is. Bijgevolg verloopt het opladen sneller en verminderen de laadstops.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy