Arteon: "elk kind heeft recht op een naam"

Arteon: "elk kind heeft recht op een naam"

 

Een naam kiezen voor een nieuw model is vergelijkbaar met het zoeken van een voornaam voor een boreling. Omdat de naam voor iedereen moet kloppen, kan men hiervoor beter zijn tijd nemen...

“Een goede naam voor een model is niet voldoende om er een kassucces van te maken. Anderzijds kan een slecht gekozen naam een belangrijke rol spelen bij het mislukken van een nieuw model.” Dat zijn de woorden van Martin Polland, die verantwoordelijk is voor de benamingen van het merk Volkswagen. Daarom moet elke naam na een lange procedure zorgvuldig gevalideerd worden.

 

Alles start met een brainstorm op basis van de conceptwagen, het doelpubliek en de concurrentie. Eens de naam is gevonden moet die in 17 verschillende talen worden getest, met aandacht voor negatieve connotaties! Vervolgens moet de naam aan juristen worden voorgelegd die moeten nagaan dat de naam nog niet werd geregistreerd. Na al die etappes moeten de grote bazen nog hun finale goedkeuring geven. Een beetje zoals ouders een naam zoeken voor hun kind...

 

Als de naam niet alleen origineel is maar ook nog een verhaal vertelt, is dat meegenomen! Dit is het geval voor de Arteon. Het woord ‘Art’ herinnert aan de harmonieuze lijnen en de emotie die het fastback-koetswerk oproept. ‘Eon’ maakt duidelijk dat de Arteon een premium product is, geïnspireerd op de Volkswagen Phideon.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy